معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سلامت الکترونیک، تله‌مدیسین و موبایل health(استفاده از فناوری موبایل در سلامت) سه جزء مهم ICT در کشور هستند که کشور ما از این نظر در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

سلامت نیوز: معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سلامت الکترونیک، تله‌مدیسین و موبایل health(استفاده از فناوری موبایل در سلامت) سه جزء مهم ICT در کشور هستند که کشور ما از این نظر در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد جهانگیری امروز طی سخنانی در دومین کنفرانس "تله‌مدیسین و سمینار بیورزنانس و تشخیص‌های نوین پزشکی" که در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید با بیان این که برنامه تحول نظام سلامت از نظر اطلاع‌رسانی و بودجه موقعیت مناسبی را داراست، گفت: نظام سلامت در گذشته زمانی که در مرحله بودجه‌ریزی قرار می‌گرفت در رتبه‌هایی همچون چهاردهم جای داشت اما امسال برای اولین بار سلامت در کشور در اولویت سوم قرار گرفت و در این زمینه از رییس جمهور قدردان هستیم که نظام سلامت را در اولویت‌های اولیه کشور قرار داده است.

وی با بیان این که در زمینه برنامه طرح تحول نظام سلامت نقد بسیار است، گفت: برای طی کردن این مسیر باید از علم و تکنولوژی روز و یکپارچگی مدیریت استفاده کنیم که در این زمینه بدون استفاده از IT و ICT امکان یکپارچگی مدیریت در سطح ملی و بین‌المللی را نخواهیم داشت.

به گفته وی اگر از موقعیت نظام سلامت به صورت بهینه استفاده نشود آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌آید.

جهانگیری در ادامه سخنانش با بیان این که اگر بزرگان علم در مفاهیم یک تکنولوژی به اشتراک نرسند، جامعه سردرگم خواهد بود، اظهار کرد: مفهوم‌سازی تکنولوژی جدید به صورت اصول اولیه باید در دانشگاه‌ها انجام شود و اصول استفاده از این تکنولوژی‌ها در جامعه ثابت شود و در این راستا از موازی‌کاری‌ها جلوگیری و هم‌افزایی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: معماری این موضوع بیشتر در دست محققان و پژوهشگران کشور است و کسانی که در مباحث IT فعالیت می‌کنند باید اولویت‌بندی را به نحو مطلوب انجام دهند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری اولین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو با حضور 10 کشور در مرداد ماه سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: همچنین مدیریت مرکز اطلاعات سلامت کشورهای اسلامی به ایران واگذار شده است که دبیرخانه این مرکز نیز در سازمان نظام پزشکی مستقر شده است.              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha