چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11283

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در سه ماه نخست امسال مرگ و میر ناشی از بیماری‌های سیستم عصبی در استان 533 درصد افزایش یافته و بیشترین عامل افزایش مرگ و میر است.

سیدعلی طباطبایی با بیان این كه در این مدت مرگ بر اثر بیماری‌های پوستی 7/66 درصد کاهش یافته است، افزود: بیشترین علت فوت در استان همدان، بیماری‌های دستگاه گردش خون با 29 درصد و کمترین آن به علت عوارض حاملگی و زایمان و بیماری‌های پوستی با یک صدم درصد بوده است.

طباطبایی اظهار كرد: در سه ماه نخست امسال دو هزار و 672 نفر در استان از فوت كردند که این میزان مرگ و میر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1/2 درصد کاهش یافته است؛ این در حالی است که مرگ و میر زنان 6/4 درصد افزایش و مردان 1/6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

طباطبایی ادامه داد: 1/4 درصد مرگ ومیرهای ثبت شده در استان به پسران زیر یک سال اختصاص دارد و این در حالی است که این آمار در دختران زیر یک سال به 1/7 درصد می‌رسد.

وی افزود: از ابتدای امسال 7 هزار و 388 نفر متولد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال 7/2 درصد کاهش یافته است كه کاهش تولد پسران 5/0 درصد و تولد دختران 5 درصد بوده است.

طباطبایی اضافه کرد: 3/52 درصد متولدان پسران و 7/47 درصد دختر بوده‌اند که نشان می دهد در مقابل هر 100 دختر تقریبا 110 پسر متولد شده در حالی که این رقم در سال گذشته 105 بوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha