عضو انجمن اورولوژی ایران ازدواج به وصال نرسیده را یکی از مشکلات شایع میان زوجین دانست و گفت: با توجه به عدم وجود آمار دقیقی در ایران اما عامل بیش از 50 درصد طلاق ها ناشی از این مشکل است.

سلامت نیوز: عضو انجمن اورولوژی ایران ازدواج به وصال نرسیده را یکی از مشکلات شایع میان زوجین دانست و گفت: با توجه به عدم وجود آمار دقیقی در ایران اما عامل بیش از 50 درصد طلاق ها ناشی از این مشکل است.

دکتر کیوان رادخواه افزود: در واقع ازدواج به وصال نرسیده یعنی عدم توانایی در برقراری روابط جنسی بعد از برگزاری مراسم ازدواج. اغلب این زوج ها یا به هیچ عنوان یا خیلی اندک دارای تجربه روابط جنسی هستند. برخورد اولیه در برقراری نزدیکی زوجین از یک طرف و استرس حاکم وضعیت را بدتر می کند.

این ارولوژیست گفت: هنگام شکست روابط جنسی، برخی معتقدند مرد دارای مشکل است و از این رو به داروهای تقویت قوای جنسی مراجعه می کنند در حالی که عامل ازدواج به وصال نرسیده مشکل 2طرفه است. در اکثر مواقع اختلالات خفیف توانایی جنسی و نعوظ آلت بر ایجاد این مشکل دامن می زند.

رادخواه ترس زنان از نزدیکی،احساس آسیب دیدن و تجربه درد را عواملی موثر در بروز این مشکل در رابطه زناشویی همسران اعلام کرد و گفت: برای نمونه زوجی به مدت 14 سال به رغم عشق و علاقه حاکم میانشان از ازدواج به وصال نرسیده رنج می بردند که خوشبختانه به خوبی درمان شدند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران امروزه روش های درمانی این مشکل را بسیار موثر دانست و گفت: اغلب برای زوجین دارای این مشکل رفتار درمانی اعمال می شود. درصد قابل توجهی بالغ بر 50 درصد عامل طلاق های میان زوجین ناشی از ازدواج به وصال نرسیده است.

عضو انجمن باروری و ناباروری ایران تأکید کرد: مراجعه تک به تک زوجین برای حل این مشکل به متخصصین مربوطه از اشتباهاتیست که رابطه زناشویی آنها را با شکست مواجه می کند از این رو زن و مرد باید به یک پزشک مشترک مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha