به گزارش سلامت نیوز: نتایج یك مطالعه درازمدت نشان می‌دهد افراد خوشبین نسبت به كسانی كه بدبین هستند عمر طولانی‌تری دارند.

خوشبین‌ها بسیار بیشتر از بدبین‌ها عمر می‌كنند

به نقل از خبرگزاری رویترز از نیویورك، بررسی ‪ ۷‬هزار بزرگسال به مدت ‪ ۴۰‬سال نشان می‌دهد كسانی كه در جوانی خوش بین بوده‌اند كمتر از همسالان بدبین خود با خطر مرگ طی ‪ ۴۰‬سال بعد روبرو هستند.

بطور متوسط احتمال مرگ و میر در بدبین‌ترین افراد ‪ ۴۲‬درصد بیشتر از خوشبین‌ترین افراد است.

این یافته‌ها موید تحقیقات قبلی در مورد ارتباط سلامت و عوامل شخصیتی است. یك تحقیق خوش بینی را با عمر طولانی مرتبط شناخته و تحقیق دیگری بر روی سالمندان نشان داده است كه احتمال مرگ كسانی كه به آینده دید مثبت دارند كمتر از افرادی است كه دید منفی به آینده دارند.

این محققان به سرپرستی دكتر "به‌ورلی برامت" از مركز پزشكی دانشگاه "دوك" در دورهام واقع در كارولینای شمالی می‌گویند شماری از عوامل می‌تواند این ارتباط را توضیح دهد.

بطور مثال خوش بین‌ها كمتر از بدبین‌ها به افسردگی دچار می‌شوند كه این امر بر سلامت آنها تاثیر می‌گذارد. همچنین این افراد عادات سالمتری دارند و به رژیم غذایی و ورزش اهمیت بیشتری می‌دهند.

این یافته‌ها حاصل بررسی ‪ ۶‬هزار و ‪ ۹۵۸‬زن و مرد به مدت ‪ ۴۰‬سال است كه در اواسط دهه ‪ ۱۹۶۰‬وارد دانشگاه كارولینای شمالی در چپل هیل شدند. در آن زمان از این افراد یك آزمون استاندارد شخصیت انجام گرفته شد و از نظر بدبینی یا خوش بینی ارزیابی شدند.

بطوركلی خوشبین‌ها حوادث منفی را موقتی می‌دانند و اجازه نمی‌دهند این رویدادها بر نگرش كلی آنها به خویشتن و جهان تاثیر بگذارد. اما بدبین ها برعكس این حوادث را در درون خود می‌ریزند و غالبا خود را مقصر می‌دانند و وضعیت‌های منفی را همیشگی می‌پندارند.

در این مطالعه هزار و ‪ ۶۳۰‬بدبین و و ‪ ۹۲۳‬خوشبین بودند. بیشتر افراد بین دو قطب خوش بینی یا بدبینی محض قرار داشتند.

اگر بدبینی یك عامل خطر در بروز مرگ زودرس باشد، این سوال مطرح می‌شود كه آیا بدبینی قابل اصلاح است؟
تغییر ساختار اولیه شخصیت افراد دشوار است با این حال جنبه‌های شخصیتی بسیاری وجود دارد كه چنانچه انگیزه آن وجود داشته باشد تاحدودی قابل اصلاح است.

بطور مثال كسانی كه عصبانی مزاج هستند و این ویژگی شخصیتی را كه با بیماری قلبی و زودرس مرتبط است دارند، می‌توانند با كمك درمانهایی در زمینه مهار خشم، خود را اصلاح كنند.

در آن سوی دیگر این طیف افراد می‌كوشند خوشبینی را وارد زندگی خود كنند. بطور مثال مدیتیشن عواطف مثبت را تقویت می‌كند.

این یافته‌ها در شماره ماده دسامبر مجله ‪mayo clinic proceedings‬ منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha