وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور حدود 10 تا 15 درصد در بخشهای اورژانس و بیماران سرپایی افزایش بیمار داشته ایم.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور حدود 10 تا 15 درصد در بخشهای اورژانس و بیماران سرپایی افزایش بیمار داشته ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در در حاشیه بازدید از بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت طرح تحول سلامت در کشور، اظهار کرد: باید زمان بیشتری از این طرح بگذرد تا بتوانیم دقیق اظهارنظر کنیم و بتوانیم آمار واقعی را بدست بیاوریم.

وی ادامه داد: همه بخشهای این طرح هنوز اجرا نشده است و این طرح به تدریج اجرایی می‌شود زیرا همه مدیریت‌های ما آمادگی کامل برای اجرای کامل این طرح و افزایش ناگهانی مراجعات را ندارند.

به گفته وزیر بهداشت، در نگاه اولیه مردم از اجرای این طرح بخصوص در میزان پرداختی خود که بین پنج تا 10 درصد است، راضی هستند. این میزان برای روستائیان پنج درصد و برای شهر 10درصد خواهد بود.

هاشمی عنوان کرد: بخشی از اجرای طرح نیاز به زمان دارد که باید فضای فیزیکی، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات و ارتقاء هتلینگ لازم فراهم شود البته دولت نیز طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد اجازه اتمام را می دهد.

وزیر بهداشت، گفت: نگاه دولت در زمینه بهداشت و درمان سرمایه گذاری است و تلاش دارد مشکلات مردم را رفع کند بنابراین وقتی مردم ببینند که در حال کار کردن است مسایل و مشکلات را می پذیرند و انتظار رفع مشکلات سال30 سال گذشته را در یک شب ندارند.

هاشمی افزود: به تدریج بخش عمده ای از مشکلات بهداشت و درمان کشور اصلاح خواهد شد مگر مواردی که نیاز به سرمایه گذاری برای ساخت اماکن بهداشتی و درمانی جدید وجود دارد. در همین راستا از بخش خصوصی و خیرین در خواست مساعدت می کنم و در عین حال نیز مشوق‌هاتی مالیاتی و تسهیلات بانکی نیز برای این مهم در نظر گرفته شده است.

گفتنی است وزیر بهداشت و درمان از بخشهای مختلف بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از جمله مراقبتهای ویژه نوزادان، اتفاقات، رادیولوژی و زایشگاه و کلکنیک درحال ساخت یاسوج بازدید کرد. همچنین در پایان با هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل جلسه داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha