یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اولین مرحله در کاشت مو تشخیص صحیح علت ریزش مو است، گفت: تا زمانی که این تشخیص با اطمینان صورت نگرفته است، نباید هیچ اقدام درمانی صورت بگیرد زیرا درمان نامناسب باعث تشدید ریزش مو می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اولین مرحله در کاشت مو تشخیص صحیح علت ریزش مو است، گفت: تا زمانی که این تشخیص با اطمینان صورت نگرفته است، نباید هیچ اقدام درمانی صورت بگیرد زیرا درمان نامناسب باعث تشدید ریزش مو می‌شود.

دکتر علی عباسی در گفت وگو با ایسنا، گفت: امروزه کاشت مو به عنوان یکی از روش‌های درمانی ریزش مو در زنان به ویژه در کسانی که ریزش موی آنها اساس ژنتیکی و ارثی دارد، شناخته شده است و به این نوع ریزش مو، ریزش با الگوی زنانه گفته می‌شود که مانند ریزش مو با الگوی مردانه ژنتیکی است و جنبه فامیلی دارد.

وی در ادامه افزود: ریزش موی ژنتیکی با الگوی زنانه شایع‌ترین علت ریزش موی دائمی در زنان شناخته شده است ولی علل گوناگون دیگری مانند سن، اختلالات هورمونی، داروها، استرس‌های روحی و روانی، زایمان، آسیب ناشی از رنگ مو، اکسیدان و صاف کننده مو، مشکلات زنانه، کم کردن وزن به صورت ناگهانی، کم خونی و برخی بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس در پوست سر نیز در تشدید ریزش مو موثر واقع می شود.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: پس از اینکه مشخص شد که دلیل نازکی موهای یک زن، ریزش مو با الگوی زنانه است و علت دیگری ندارد، پیوند مو بایستی به عنوان یک درمان مدنظر گیرد. این عمل نباید به عنوان درمان ریش مو به وی تحمیل شود بلکه باید فرد با فهم کامل دلایل پزشک، این اقدام را انتخاب کند از سوی دیگر بیمار نیز نباید در شرایطی که پزشک انجام پیوند مو را برای وی توصیه نمی کند، برای عمل پافشاری کند.

وی با اشاره به اینکه الگوی ریزش مو در زنان متفاوت از مردان است، گفت: ریزش موی ژنتیکی در زنان به صورت منتشرتر از مردان و به شکل نازکی موها خود را نشان می دهد در حالی که در مردان ریزش کامل موها بیشتر دیده می‌شود.

عباسی یادآور شد: میزان و سرعت ریزش مو در تعیین اینکه یک زن کاندید مناسب برای پیوند مو باشد یا خیر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این متخصص پوست و مو در پایان تصریح کرد: هرگونه عمل زیبایی عوارضی را به همراه دارد و توصیه می‌شود در مرحله اول علت ریزش مو زیر نظر متخصص تشخیص داده شود و سپس اقدامات لازم صورت گیرد تا بیمار برای رسیدن به زیبایی سلامتی خود را به خطر نیندازد و هزینه های سنگین متحمل نشود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha