به همت یك دانشجوی ایرانی و برای اولین بار ساختار مراقبت و سلامت بیماران آلزایمری بر روی تلفن همراه طراحی و ارائه شد.

سیستم كنترل سلامت بیماران آلزایمری با استفاده از تلفن همراه در كشور طراحی شد

به گزارش سلامت نیوز «صدف محرری»، دانشجوی مهندسی پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی و طراح این نرم افزار در گفت‌وگو با (ایسنا)  در رابطه با این طرح گفت: برنامه طراحی شده بر روی تلفن همراه با بررسی سطح هوشیاری فرد مبتلا به آلزایمر، درهنگام نیاز او را جهت تشخیص مسیر و یا به پایان رساندن فعالیتی كه در حال انجام آن است، كمك می كند.


وی افزود: از آنجا كه بیماران مبتلا به آلزایمر وابسته به اطرافیان خود و نیازمند پرستاری دائم هستند، استفاده از این برنامه و ارزیابی سطح هوشیاری آنان در فواصل زمانی مشخص، باعث خواهد شد تا در هنگام كاهش سطح هوشیاری، با بهره گیری از این نرم افزار بتوانند مسیریابی كرده و یا فعالیت در حال اجرای خود را به انجام رسانند.


همچنین، در صورتی كه بیمار نتواند با وجود استفاده از این نرم افزار مسیرخود را تشخیص داده و یا به فعالیتش ادامه دهد، وضعیت او به وسیله ارسال پیام كوتاه (SMS) به پرستار و یا سایر نزدیكانش اطلاع داده می شود.


محرری درخصوص محاسن این نرم افزار گفت: سوالات مشخصی بر روی این برنامه در نظر گرفته شده كه بیمار در فواصل زمانی مشخص با بله یا خیر پاسخگوی آنها خواهد بود؛ به این وسیله سطح هوشیاری وی بدون نیاز به امكانات خاص و پرستاری مداوم اندازه گیری خواهد شد. ضمن آنكه از دیگر مزیت های این برنامه قابلیت نقشه خوانی برای افرادی است كه سطح هوشیاری خود را به طور كامل از دست نداده اند.


وی در پایان به ایسنا گفت: این برنامه همچنین برای افرادی كه بر اثر تصادف و یا سانحه‌ای دچار شوك روحی شده و یا حافظه خود را از دست داده اند بسیار مثمر ثمر خواهد بود؛ چرا كه این افراد تنها مسیرها، افراد و اسامی آنها و خاطرات خود را از خاطر می برند اما آموخته ها و علم خود و نیز كاركردن با تلفن همراه را به خاطر خواهند داشت و در نتیجه با استفاده از این برنامه قادر خواهند بود تا در مواقع لازم از جهت یابی و یا به خاطر آوری مجدد استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha