یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1153

جراحی ایمپلنت (كاشت دندان) به وسیله نرم افزار رایانه روز چهارشنبه در ششمین كنگره بین المللی انجمن پروستودنتیست‌ها به دندانپزشكان كشور ارایه می‌شود.

جراحی كاشت دندان به وسیله رایانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از (ایسنا)، دكتر اكبر فاضل دبیراین كنگره با اعلام این خبر افزود: دندانپزشك به كمك این تكنیك قادر است محل دقیق ایمپلنت را شناسایی كرده و از مشكلات بعدی ناشی از قرار نگرفتن ایمپلنت در جای صحیح خود جلوگیری كند.

وی ادامه داد: در این شیوه ابتدا بیمار سی تی اسكن شده و سپس به كمك یك نرم افزار قطر و طول استخوان به منظور شناسایی دقیق محل ایمپلنت اندازه گیری می‌شود.

به گفته دكتر فاضل، به كمك «استریولیتوگرافی» مدل فك انسانی به وسیله پلاستیك طراحی شده، سپس محل دقیق قرار گرفتن ایمپلنت تعیین می‌شود.

وی خاطر نشان كرد: روش پزشكی سه بعدی كه بیشتر برای بیمارانی كه بر اثر حوادث جمجمه خود را از دست داده‌اند، شیوه دیگری است كه به كمك آن دندانپزشك می‌تواند، با قطعه‌ای از جنس پلاستیك و با بهره گیری از روش استریولیتوگرافی نسبت به تعیین دقیق مكان ایمپلنت اطمینان پیدا كند.

دبیرهفتمین كنگره بین المللی انجمن پروستودنتیست‌ها یادآور شد: تكنیك‌ «ربات سرجری» یا جراحی به كمك ربات از دیگر روشهایی است كه برای نخستین بار در كشور در این كنگره ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شیوه كلیه اعمال كاشت دندان به وسیله یك ربات انجام شده و دندانپزشك تنها نقش یك هدایت گر را دارد.

دكتر فاضل گفت: ششمین كنگره بین المللی انجمن پروستودنتیست‌های ایران در تاریخ 2 تا 4 اسفند ماه سالجاری با حضور استادان داخل و خارج كشور در مركز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح كرد: هدف از برپایی این كنگره كه امسال همزمان با سی و سومین سال تاسیس این انجمن برگزار می‌شود، ‌ارتقای سطح علمی دندانپزشكان متخصص و عمومی و نیز آشنایی آنان با آخرین دستاوردها و یافته‌های علمی در زمینه پروتزهای دندانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha