یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1155

به گفته متخصصان، یکی از عوامل موثر در کاهش حملات قلبی و بروز بیماری های قلبی، عروقی داشتن تغذیه سالم در طول زندگی است.

تغذیه سالم حملات قلبی را كاهش می دهد

به گزارش سلامت نیوز یوسف اسکندری متخصص تغذیه در گفت و گو با (ایسنا)با بیان این كه سن، جنسیت و وراثت از عوامل غیر قابل پیش بینی و کنترل در بروز بیماری های قلبی، عروقی است، افزود : عوامل تغییر پذیر در رابطه با بیماری های قلبی نیز افزایش فشار خون، چاقی، استرس، استعمال سیگار، عدم تحرک و چربی بالای خون است که در صورت پیروی از شیوه صحیح زندگی و تغذیه ای این عوامل قابل کنترل هستند.

وی در مورد تغذیه سالم و ارتباط آن با کاهش حملات قلبی اظهار داشت: چربی امگا 3 از جمله موادی است که باعث کاهش سطح تری گلیسیرید خون، منظم شدن ضربان قلب و کاهش تجمع پلاکت و لخته شدن خون و در نتیجه کاهش خطر سکته قلبی است.

دکتر اسکندری ادامه داد: ماهی منبع بسیار خوبی از چربی امگا 3 است که با مصرف هفته ای 2 تا 3 بار از این ماده غذایی، سلامت قلب و عروق حفظ می شود.

وی مصرف میوه و سبزیجات را در کاهش خطر بیماری های قلبی به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان موجود در آن موثر دانست و تصریح کرد: باید به خاطر داشت که پتاسیم میوه و سبزی می تواند به کنترل فشار خون کمک کرده و از ریتم های نامنظم ضربان قلب جلوگیری کند. همچنین، فیبر موجود در میوه و سبزیجات باعث افزایش حرکات روده شده و از بیماری هایی نظیر مشكلات پوستی و حتی افزایش کلسترول خون پیشگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha