یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 115961

برخلاف تصور عموم، مردان هم به سرطان سینه مبتلا می شوند اما با توجه به شیوع آن در زنان، مردان نسبت به آن بسیار بی توجه هستند. مردان هم سرطان سینه می گیرند

مردان هم سرطان سینه می گیرند

سلامت نیوز: برخلاف تصور عموم، مردان هم به سرطان سینه مبتلا می شوند اما با توجه به شیوع آن در زنان، مردان نسبت به آن بسیار بی توجه هستند.
مردان هم سرطان سینه می گیرند.


به گزارش هلث، با شنیدن نام سرطان سینه ناخودآگاه نظرات به سمت زنان معطوف می شود ولی این بیماری در مردان نیز وجود دارد؛ گرچه تعداد آن بسیار کمتر از زنان است.

بسیاری از مردان از امکان بروز این بیماری بی اطلاع هستند و این امر موجب می شود که نسبت به علایم آن هوشیار نباشند و پس از گسترش بیماری اقدام به درمان کنند. سرطان سینه در مردان بین سنین 60 تا 70 سال شایع تر است.

سه نوع سرطان سینه در مردان دیده می شود؛ تراوش کارسینوم داکتال که شایع ترین نوع سرطان در مردان است و مربوط به بافت پوششی سینه می شود. نوع دوم، سرطان سینه التهابی است که منجر به قرمز شدن و افزایش دمای پوست سینه می شود. نوع سوم Paget نام دارد و باعث رشد تومور در بافت نوک سینه می شود.

سرطان سینه در مردان کاملا بدون درد است و وجود حساسیت در پوست سینه یا لمس تومور تنها زنگ خطر به شمار می آید.

سابقه خانوادگی، قرارگرفتن در معرض اشعه و داشتن سطح بالای استروژن سه عامل موثر در بروز این بیماری هستند.

گرچه مراجعه به پزشک برای آزمایش های بالینی سرطان سینه در مردان شایع نیست و آنان از انجام این کار خجالت می کشند، اما توصیه شده علاوه بر معاینه بالینی سینه، سونوگرافی و ام.آر.آی در موارد نادر نیز نمونه برداری انجام شود.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha