شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1161

همانگونه که گفته شد یکی از عوارض مهم استمناء زودانزالی است.

استمناء و خودارضائی(قسمت پایانی) masturbation

در باره عوارض جسمی  روحی و حتی خانوادگی  زودانزالی  مطالب بسیار میتوان گفت که این خود امروزه یکی از مشکلات بزرگ تعداد زیادی از مردان  و بصورت ثانویه بسیاری از زنان متاهل جامعه ما میباشد.

 حتی درصدی از بیماران که بدلیل ناباروری به پزشک مراجعه میکنند پس از گرفتن شرح حال دقیق  مشخص میگردد علت اصلی عدم باروری  در واقع  عدم توانائی در نزدیکی ناشی از زودانزالی شدید است. بدین معنی که قبل از انجام عمل دخول آلت تناسلی  فرد به حالت ارضای جنسی و انزال میرسد لذا مایع منی و اسپرم داخل مهبل زن وارد نمیگردد تا بتواند منجر به حاملگی گردد. وحتی شخصا چندین مورد بیمارانی داشته ام  که حتی چندین سال پس از ازدواج  هنوز پرده بکارت زن سالم بوده. بدین معنی که حتی یک نزدیکی موفق  نیز نداشته اند. و یا یکی از علل مهم عدم ثبات زندگی زناشوئی و حتی انحراف اخلاقی در زن ممکن است زودانزالی همسر وی باشد.

در اثر استمناء زیاد و کاهش شدید آستانه تحریک  منجر به انزال با کوچکترین محرک جنسی و یا عصبی و روحی میگردد و دفع مکرر ودائم ترشحات غدد پارایورترال و غدد فرعی جنسی و پروستات منجر به ترشح مکرر و گاهی مداوم از مجرا میگردد که اصطلاحا به آن سیلان  منی گویند.

افرادی که استمناء به تعداد بسیار زیاد انجام میدهند منجر به عوارض شدید عصبی بدنی مثل لاغری لرزش و افسردگی و اضطراب میگردد. البته جای بحث دارد که آیا مشکلات عصبی و اضطراب و زمینه مشکل روحی، منجر به استمناء به مقدار زیاد میگردد  و یا استمناء زیاد، منجر به افسردگی و اضطراب میگردد؟  ولی  به هرحال  شیوع استمناء، در بیماران روحی و بستری بخش روانی بسیار بالاست.

عارضه دیگر استمناء ممکن است ناشی از روش انجام آن باشد. بدین معنی که روشی که فرد جهت ارضای جنسی انتخاب و یا ابداع میکند ممکن است مضر و حتی خطرناک باشد. ویا منجر به آسیب به خود گردد.

 روش غالب استمناء  استفاده از دو انگشت شست و اشاره تا تمام کف دست میباشد. البته پس از کاهش آستانه تحریک جنسی و ایجاد زودانزالی  تحریکات بسیار کمتر  مثل مالش قسمت ران پاها به آلت و حتی خوابیدن به روی شکم نیز میتواند منجر به انزال گردد که این خود نوعی استمناء است.

 با توجه به زیاده طلبی و تنوع طلبی ذاتی انسان فرد جهت ارضای بیشتر به روشهای دیگر  ممکن است  روی آورد  مثل استفاده از اجسام که میتواند مخاطره آمیز باشد. یکی از شایعترین این روشها استفاده از اجسام به به شکل حلقوی است. که فرد بتواند با عبوردادن آلت از داخل حلقه حس تحریکی بیشتری مشابه به نزدیکی به خود منتقل کند.که در این حالت با توجه به افزایش سایز وقطر آلت تناسلی حین تحریک جنسی  ممکن است پس از وارد کردن آلت بداخل حلقه منجر به بدام افتادن آلت تناسلی داخل حلقه گردد. وچون در این حالت آلت تحت فشار میباشد و دردناک است فرد به اشتباه تصور میکند با توقف استمناء و قطع تحریک جنسی  منجر به کاهش سایز آلت و توانائی در خارج کردن آلت از حلقه خواهد شد ولی با توجه به پرخونی قسمتی از آلت تناسلی که از حلقه عبور کرده و بالا بودن فشار خون سرخرگی که خون ورودی آلت است نسبت به خون سیاهرگی که تخلیه خون آلت است در نتیجه خون، به آلت وارد شده ولی خارج نمیگردد،  لذا  نه تنها سایز آلت کوچک نمیگردد بلکه احتقان تشدید یافته و بدام افتادگی آلت تناسلی بیشتر نیز میگردد. این حالت منجر به بروز وضعیت اورژانسی و احتیاج به اطاق عمل و بیهوشی جهت بریدن حلقه از دور آلت تناسلی میباشد.

حال اگرفرد در چنین حالتی بدلیل شرم و خجالت به پزشک مراجعه نکند بدلیل عدم خونرسانی به آلت  بتدریج بافت مرده  و نکروزه میگردد  و سپس عفونی شده و ناچارا توسط جراحی ویا اگر باز مراجعه نکند بصورت خودبخودی آلت تناسلی قطع میگردد.

در روش دیگری که فرد از اجسام شکل پذیر جهت استمناء استفاده میکند، در جسم شکل پذیر سوراخی ایجاد کرده و از طریق آن حفره، اقدام به استمناء میکنند. که در این حالت بدلیل نرمی و شکل پذیری، جسم میتواند بداخل مجرا نفوذ کند و با تحریک مجرا منجر به عارضه گردد.

بعنوان مثال من در بیماران خود با مواردی برخورد داشته ام که از میوه جات و ایجاد حفره در آن و از طریق دخول آلت بداخل آن حفره اقدام به استمناء میکرده.

جالب است است بدانید در شرح حال دقیقی که از این بیماران گرفته شده استفاده از خیار با سایز بزرگ، لوله جاروبرقی و حتی از مجاری فاضلاب حمام، جهت استمناء ذکر شده است. دریک مورد ، بیمار بدلیل استمناء از طریق مجرای فاضلاب حمام دچار عفونت مجرای ادراری شده بود . حال تصور کنید در چنین حالتی ، آلت، داخل حلقه فلزی مجرای دفع فاضلاب، بدام افتد.
 
گاهی در حین عمل استمناء و در حالت نعوظ کامل با فشار شدید به آلت و خم کردن آن منجر به شکستگی آلت میگردد. که منجر به خونریزی شدید زیرپوستی  و آسیب بافت آلت میگردد که احتیاج به ترمیم جراحی بصورت اورژانسی است. و درصورت عدم درمان منجر به نارسائی جنسی میگردد.

در روش خاصی از استمناء بنام hanging masturbation  فرد جهت استمناء خود را در حالتی شبیه به دارزدن قرار میدهد، چون طرفداران این روش معتقدند در حالت کمبود اکسیژن، لذت جنسی بیشتری میبرند، که در این حالت ممکن است فرد نتواند در زمان لازم ، خود را از شرایط  دار ، و کمبود اکسیژن آزاد کند و منجر به آسیب مغزی و حتی مرگ گردد.( در پزشکی  قانونی مبحث کامل این روش ذکر شده است).

با مطالعه مطالب ارائه شده فوق ، ممکن است این این تصور بوجود آید که استمناء به مقدار کم نه تنها مضر نیست که شاید با کاهش فشار جنسی سودمند هم باشد.(حتی گروه متعددی از پزشکان، بخصوص در مقالات غربی چنین عقیدهای را  ارائه  کرده اند).

من هنگام جمع آوری این مطالب بیاد آوردم که شرب الکل در دین اسلام حرام میباشد، حتی به مقدار کم. در حالی که پزشکان مقدار کم الکل را مضر نمیدانند. ولی انسان پس از درک لذت آن، بدلیل زیاده طلبی ، به مقادیر کم راضی نیست. به همین صورت عمل استمناء و خودارضائی جنسی نیز بتدریج با زیاده طلبی در لذت جنسی و ارضاء ، و بتدریج با افزایش و استمرار آن تبدیل به اعتیاد روحی میگردد. بطوری که بسیاری از جوانان با علم به مضرات آن و تمایل شدید به ترک، وحتی پشیمانی شدید و انزجار پس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نیستند.

لذا من نیز استمناء را به هر میزان مضر میدانم. (البته استمناء را نشانه انحراف جنسی، بلوغ زودرس یا مشکلات روحی و اخلاقی نمیدانم که توسط گروهی ابراز شده است، مگر به میزان بسیار زیاد باشد).

چرا در بسیاری مطالعات و مقالات غربی، عارضه ثابت شده را برای استمناء نمی پذیرند؟

 بایستی در نظر داشت مطالعات غربی در شرایط و جوامعی انجام شده که جوانان از نظر روابط جنسی با جنس مخالف محدودیتی ندارند، امکانات تفریحی و ورزشی بسیار بیشتر از جامعه ما در دسترس، و عمومی میباشد،در چنین شرایطی فرد کمتر به استمناء روی  می آورد. و  شیوع و شدت استمناء، بسیار کمتر جامعه ماست که بسیاری از جوانان شرایط مشاهده رفتارهای جنسی را از طریق فیلم و عکس و ماهواره دارند ولی امکان داشتن روابط جنسی را ندارند. و تمامی رفتار جنسی و تخلیه ارضای جنسی آنها از طریق استمناء میباشد.

اینجانب بیمارانی داشته ام که تا روزی 10 مرتبه استمناء میکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha