کارشناس بیماران هموفیلی وزارت بهداشت ضمن توضیح علت ایجاد مشکل در تهیه فاکتور بیماران هموفیلی که چندی پیش مطرح شد، از رفع و حل این مشکل خبر داد.

چرا قدرت خرید داروخانه‌ها برای فاکتور 7 کم شد؟

سلامت نیوز: کارشناس بیماران هموفیلی وزارت بهداشت ضمن توضیح علت ایجاد مشکل در تهیه فاکتور بیماران هموفیلی که چندی پیش مطرح شد، از رفع و حل این مشکل خبر داد.

دکتر راضیه حنطوش‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درباره کمبود فاکتورهای بیماران هموفیلی بویژه فاکتور 7 که چندی پیش مطرح شده بود، گفت: با توجه به اینکه برای سال 93 پیش بینی بسیار خوبی در زمینه فاکتورهای مورد نیاز بیماران هموفیلی داشتیم و معاونت دارو نیز همکاری خوبی در این زمینه داشت، مشکل خرید یا واردات فاکتور نداریم.

وی در توضیح علت کمبودی که چندی پیش در فاکتور 7 بیماران هموفیل مطرح شد، افزود: پیش از این یارانه فاکتورهای انعقادی توسط معاونت دارو به شرکت‌های وارد کننده پرداخت می‌شد و مابه‌التفاوت اندکی (شامل یک تا سه درصد از هزینه‌ها) را نیز بیمه‌ها پرداخت می‌کردند. امسال معاونت دارو تمام یارانه فاکتورهای انعقادی را در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار داد و متاسفانه از آنجا که بیمه‌ها با اختلاف زمانی حدود 3 تا 6 ماه اسناد داروخانه‌ها را پرداخت می‌کنند، قدرت خرید داروخانه‌ها در خصوص فاکتور هفت کاهش یافت.

وی در این باره ادامه داد: بر این اساس وزیر بهداشت تفاهم نامه‌ای را با وزیر رفاه امضا کردند و مقرر شد ظرف 10 روز به اسناد فاکتورهای انعقادی رسیدگی و هزینه‌های آن پرداخت شود.

حنطوش‌زاده گفت: به این ترتیب مقرر شد که دانشگاه‌های علوم پزشکی خریدشان در زمینه فاکتورهای انعقادی را به صورت روتین انجام دهند. شرکت‌های پخش نیز در این زمینه همکاری می‌کنند. در مجموع در قالب این تفاهم نامه همکاری مشکل فاکتور هفت این بیماران حل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha