یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11722

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تهیه پیش نویس اصلاح نظام سلامت خبرداد.

"کامران باقری لنکرانی" روز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه بهداشت، افزود:‌ در زمان حاضر نظام سلامت به مرحله ای رسیده که به طرح نو نیاز دارد.
باقری لنکرانی گفت:‌ برخی قوانین در نظام سلامت دارای تناقض هایی است و برخی نیز از مدت زمان آنها گذشته و به بازنگری نیاز دارد.
باقری لنکرانی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم حرکت اصلاحی اساسی را در نظام سلامت بوجود آوردیم ، داشتن یک تولیت پاسخگو را یکی از مهمترین نکات در اصلاح نظام سلامت برشمرد.
**** گردش کار از بحث خودگردانی بیمارستان های مناطق محروم جدا شده است
وی به بحث خودگردانی در بیمارستان های مناطق محروم اشاره کرد و گفت:‌ طی دو سال گذشته بحث خودگردانی بیمارستان ها را از گردش کار آنها در چند منطقه محروم کشور جدا کرده و گزارش کار را به ریاست جمهوری نیز ارایه دادیم .
وی گفت: رییس جمهوری نیز دستور اختصاص ردیف بودجه به معاونت برنامه ریزی خود داده که بر مبنای آن پرداخت ثابت به بیمارستان های مناطق محروم داشته باشیم و پرداخت برای این بیمارستان ها خارج از کارکرد آنها باشد.
وی گفت: با تعرفه های موجود ، تعداد معدودی از بیمارستان ها هستند که می توانند از عهده هزینه های خود برْآمده و به کار خود با روش خودگردانی ادامه دهند.
وی گفت : در سال گذشته باید سه هزار میلیارد تومان درآمد اختصاصی کسب می کردیم که کل درآمد اختصاصی ما به تقریبا یک هزار و 500 میلیارد تومان می رسید .
باقری لنکرانی اظهار داشت: پیش بینی درآمد اختصاصی از همان اول یک پیش بینی غیر واقعی بود در حالی که ما با افزایش 20 درصدی درآمد اختصاصی از جمله افزایش اشغال تخت مواجه بودیم.
**** بر اساس قانون چهارم توسعه گزارش کامل از شاخص ها به مجلس داده شد
وی همچنین گفت: بر اساس قانون چهارم توسعه گزارش کاملی از شاخص های سازمان جهانی بهداشت به کمیسیون بهداشت مجلس توسط وزارت بهداشت ، ارایه شده است .
باقری لنکرانی افزود:‌ شاخص ها کاملا معلوم است ، به عنوان نمونه از ما خواسته شده که پوشش اورژانس پیش بیمارستانی را گزارش دهیم که ما نیز آن را ارایه داده ایم .
وی اظهارداشت: در برخی شاخص ها که مربوط به خدمات بهداشتی درمانی است از جمله واکسیناسیون هپاتیت بی پیشرفت داشتیم اما در برخی از شاخص ها نیز از جمله تامین نظام مالی سلامت اختلال و اشکال وجود دارد .
وی اظهار امیدواری کرد که در دوران مجلس هشتم شورای اسلامی شاهد تصمیم گیری های لازم برای خلاهای قانونی و اشکالات موجود در برخی شاخص ها از جمله نظام مالی سلامت باشیم.
*** 87 درصد متولدین سال 69 تحت پوشش واکسیناسیون هپاتیت بی قرار گرفتند
وزیر بهداشت گفت: در طرح واکسیناسیون هپاتیت بی ، 87 درصد متولدین سال 69 تحت پوشش این واکسیناسیون قرار گرفته اند.
باقری لنکرانی ، گفت: این واکسیناسون ، طی نوبت های قبلی به صورت فعال و این دفعه به صورت غیر فعال انجام شد ، بدین ترتیب که به مردم اعلام شد که برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و آنها نیز این کار را انجام دادند.
وی اضافه کرد:‌ در دفعات پیشین ، ماموران برای نمونه گیری به درب منازل مراجعه می کردند.
وی که به مناسبت روز خبرنگار سخن می گفت ، اظهار داشت: این امر مرهون خبررسانی به موقع و فرهنگ سازی در این زمینه توسط رسانه هاست .
باقری لنکرانی همچنین به کاهش مصرف مردم از روغن های جامد نباتی از 85 درصد به 55درصد اشاره کرد و گفت: هر چند میزان اسید چرب ترانس روغن ها از 37 درصد به 10 درصد کاهش یافته اما کاهش مصرف مردم مدیون خبررسانی به موقع و متعهدانه خبرنگاران حوزه بهداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha