پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 11821

رفتن به پزشک ممکن است آخرین مشغله ذهنی شما در این سن باشد اما فراموش نکنید که چک آپ مرتب بدن ضامن حفظ سلامتی شماست. با شروع سن 20 تا 30 ، پزشک ممکن است پیشنهاد انجام آزمایشاتی را دهد که به منظور کشف علت یک ناهماهنگی یا اختلال موقت باشد اما بعضی از فاکتورها و جود دارد که خود شما باید نسبت به آن حساس بوده و و راجع به تشخیص وضعیت آن اقدام کنید(البته با مشورت پزشک)

تستهای بالینی ضروری در دهه‌های 20 و 30 زندگی
سنجش مرتب وزن و حفظ میزان متعادل: این چیزی نیست که مورد علاقه افراد باشد زیرا در اغلب موارد ایجاد نگرانی می کند اما به خاطر داشته باشید که کنترل وزن و حفظ آن در یک مقدار متعادل ضامن سلامت و پیشگیری از بسیاری بیماریهاست.
اندازه گیری فشار خون: این آزمایش بسیار آسان و ارزان است و ضامن سلامت قلب، شریانها، چشمها و کلیه ها است.
اندازه گیری کلسترول: هر فردی در سن 20 به بالا باید از مقدار کلسترول بدن خود مطلع باشد و حداقل هر 5 سال یکبار در این رابطه آزمایش دهد.
معاینه سینه، تست لگنی و پاپ اسمیر(ویژه زنان): تست سالیانه سینه و 10 دقیقه تحمل تست ناراحت کننده لگنی(هر 1 تا 3 سال)سهم عمده ای در پیشگیری از سرطان ها و ناراحتی های مربوط به ناباروری دارد.
معاینه بیضه(ویژه مردان): این تست اصلا جالب نیست و برای خیلی از افراد ناراحت کننده و شرم آور است . اما معاینه سالیانه آن لازم و ضروری است . احتمال سرطان این عضو در مردان جوان نیز وجود دارد. اما تشخیص به موقع می تواند این عارضه را درمان پذیر کند.
معاینه پوست: مراقبت از پوست به عنوان اولین سد و مانع بدن در مقابل میکروب ها امری ضروری است. از پزشک خود بخواهید که پوست شما را مورد معاینه قرار دهد و مراقب خال های گوشتی یا هر نوع زایده غیر طبیعی باشد. انجام این معاینه هر 3 سال یکبار ضروری است.
آزمایش سیستم ایمنی: از پزشک خود بخواهید که راجع به هر نوع ایمنی سازی و ایجاد مصونیت به موقع(تزریق واکسن های ویژه هر سن) در شما اقدام کند.
معاینه بینایی و مراقبت از چشم ها از دیگر آزمایشات ضروری در این دوران می باشد. به ویژه این که نزدیک به  90  درصد اطلاعات از طریق این حس دریافت می شود  و لذا نقش فوق العاده ای در ادراکات شما ایفا می کند.
به این ترتیب شما در هر برهه ای از زندگی باید مراقبت های ویژه ای جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماریها داشته باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha