پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: 118314

افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند همواره به دنبال راه موثری هستند که بتوانند از این مشکل رهایی یابند. درمان‌های دارویی که تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها روند ریزش موها را متوقف می‌کنند ولی قادر به رویش مجدد موها نیستند.

داروی درمان طاسی کشف شد

سلامت نیوز: افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند همواره به دنبال راه موثری هستند که بتوانند از این مشکل رهایی یابند. درمان‌های دارویی که تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها روند ریزش موها را متوقف می‌کنند ولی قادر به رویش مجدد موها نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رونامه فرهیختگان، گزارش‌ها حاکی از آن است که محققان به تازگی اعلام کرده‌اند داروی ruxolitinib می‌تواند باعث رشد موهای ریخته شود و ریزش موها را در مبتلایان درمان کند. این دارو از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه درمان مبتلایان به نوعی اختلال جدی مغز استخوان را دارد و محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، نیویورک دریافتند که مصرف روزانه آن به مدت 3 تا 4 ماه می‌تواند ریزش مو را به کلی درمان کرده و رشد موها را تقویت کند. البته مطالعات گسترده‌تری باید در زمینه اثربخشی این دارو صورت گیرد.
تاکنون هیچ روش تاییدشده‌ای برای درمان ریزش مو وجود نداشته ولی استفاده از این دارو برای ترمیم موهای ریخته‌شده می‌تواند انقلابی را در درمان ریزش مو ایجاد کرده و بسیاری از مبتلایان به ریزش مو را نجات دهند. ریزش موی منطقه‌ای حدود دو درصد از جمعیت جهان را در برمی گیرد و حدود 5/6 میلیون آمریکایی از این مشکل رنج می‌برند. در این بیماری، سیستم ایمنی ریشه فولیکول‌های مو را مورد حمله قرار می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مجموعه خاصی از سلول‌های T مسئول هجوم به فولیکول‌های مو و در نتیجه ریزش آنها محسوب می‌شوند. محققان با مطالعه تاثیر داروهای ruxolitinib و tofacitinib روی مبتلایان به ریزش موی منطقه‌ای دریافتند که این داروها به‌طور موثری حمله به سلول‌های T را متوقف کرده و در نتیجه ریزش مو از بین می‌رود. با بررسی روی موش‌ها و استفاده از این روش درمانی روی آنها به مدت 12 هفته، ریزش مو در آنها به‌طور کامل بهبود یافت و موهای ریخته شده ترمیم یافتند. موهای تازه رشد کرده و حتی ماه‌ها بعد از توقف درمان باقی ماندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha