دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1185

پژوهشها نشان می دهد مصرف ماست ترش می تواند در برخی از بیماریهای التهابی دستگاه گوارش و اسهال های عفونی موثر باشد.

ارتباط ماست ترش با بیماریهای دستگاه گوارش


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  شبكه خبر ، دكتر امیرهوشنگ محمدعلی زاده فوق تخصص گوارش و كبد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت : نحوه تغذیه نقش فراوانی در جلوگیری از بروز بیماریهای التهابی دستگاه گوارش و یا مهار آن دارد.

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد مصرف ماست ترش نقش فراوانی در كاهش علائم التهاب دستگاه گوارش و اسهال های عفونی دارد.

فوق تخصص گوارش و كبد  گفت : برخی میكروب ها مانند لاكتوباسیل موجود در ماست ترش، در هنگام اسهال های عفونی می تواند بر علیه میكروبهای بیماری زای دستگاه گوارش برتری پیدا كند و سبب درمان اسهال و یا مقابله با التهاب دستگاه گوارش شود.

وی افزود : در دنیا محصولات لبنی بنام پروبیوتیك وجود دارد كه غنی از میكروب های مفید دستگاه گوارش است و در هنگام بیماریهای گوارشی توصیه می شود.

دكتر امیرهوشنگ محمدعلی زاده  با اشاره به طب سنتی ایران گفت : در گذشته در مواردی كه افراد دچار اسهال عفونی می شدند اطباء به بیماران كته با ماست توصیه می كردند.

وی با تاكید بر مصرف نكردن غذاهای محرك و فست فوت مانند پیتزا و ساندویچ ها گفت: این غذاها می تواند سیستم ایمنی دستگاه گوارش را دچار اختلال كند و این اختلال به صورت التهاب و یا زخم بروز كند از اینرو تغذیه نقش فراوانی در سلامت دستگاه گوارش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید مهدی IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 0
    با سلام با تشکر از راهنمایی های شما یک سوال دارم اگر یک خانواده 3 نفری حدودا هر3 یا2هفته 7کیلو ماست مصرف میکنند اگر فقط همیشه از ماست ترش استفاده کنند دچار بیماری می شوند چون مادرم همیشه ماست ترش میخره