تحقیقات جدید در آمریكا نشان داد: كمبود یا فقدان انرژی در دوران سالمندی، بروز مشكلات سلامتی را به همراه دارد.

این بررسی‌ها حاكیست كه فقدان انرژی درعین حال با نرخ بالای بستری شدن سالمندان در بیمارستان و افزایش مرگ و میر در ارتباط است.

در همین رابطه پژوهشگران مركز پزشكی دانشگاه كلمبیا اظهار داشتند؛ ‌هرچند احساس سستی و بی حالی بخش قابل انتظار سن پیری و دوران سالمندی است اما دلایلی وجود دارد كه سالمندان خسته و بی حال هستند.

این تحقیق كه شرح آن در چاپ اوت مجله «جرونتولوژی» منتشر شده روی بیش از 2 هزار و100 شهروند نیویوركی در گروه سنی 65 تا 104 سال انجام گرفته و نتایج بدست آمده نشان داد كه تقریبا از هر پنج سالمند یك نفر انرژی بسیار اندكی دارد و سالمندان بیشتر وقت خود را در طول روز با نشستن روی مبل می‌گذرانند.

دكتر ماتیو مائورر، استادیار طب كلینیكی در مركز پزشكی دانشگاه كلمبیا اظهار داشت: برای پرسنل درمانگاه‌ها و كلینیك‌ها پیام تحقیق ما این است كه كمبود انرژی در دوران سالمندی بسیار شایع است اما طبیعی نیست.

در این تحقیق معلوم شد؛ سالمندانی كه فاقد انرژی هستند بیشتر به بیماریها و مشكلاتی چون التهاب مفاصل (آرتریت)،‌اختلالات خواب، علائم قلبی - عروقی و سایر مشكلات سلامتی مبتلا می‌شوند.

مهمترین جملاتی كه این گروه از سالمندان می‌گویند عبارتند از: «اخیرا هیچ انرژی به اندازه كافی نداشته‌ام»، «احساس می‌كنم طی ماه گذشته تحریك فیزیكی‌ام كند شده است»، «با احساس خستگی از خواب بیدار می‌شوم» و یا «بیش از دو ساعت در روز چرت می‌زنم».

گفتنی است، درعین حال نرخ بستری شدن در بیمارستان و بخش‌های اورژانس و مراقبت‌های ویژه و در نتیجه نرخ مرگ و میر در سالمندان بدون انرژی بسیار بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha