دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰

بیشتر زوجهای جوان در آغاز ازدواج و زندگی مشترک شور و اشتیاق خاصی دارند، اما متاسفانه بسیاری از آنها پس از مدتی که ممکن است چند ماه یا چند سال باشد، این شادابی را از دست داده و زندگی برایشان یکنواخت و خسته کننده می شود.

خوشبختی را تثبیت کنیم
برخی از زوجین تصور می کنند همین که شریک زندگی مناسب خود را انتخاب کرده و با او ازدواج کردند ، کافی است و حالا باید منتظر بنشینند تا خوشبختی به سوی آنها بیاید.
افرادی هم وجود دارند که می دانند باید خودشان هم برای شادابی زندگی کاری کنند، اما نمی دانند چه کنند. ما در اینجا به چند نکته هر چند کوچک ولی پراهمیت اشاره می کنیم :به پاکیزگی و آراستگی خود اهمیت بدهید.
به دورانی که در آستانه ازدواج با همسرتان قرار داشتید بیندیشد؛ همیشه در تلاش بودید بهترین و مرتب ترین لباس خود را بپوشید اما انگار حالا دیگر نیازی به توجه به خود نمی بینید اما این مساله اهمیت خاصی در روابط فردی و اجتماعی دارد. فضای داخل منزل را زیبا کنید. نگران نباشید. زیبا کردن منزل همیشه با خرج زیاد توام نیست.
وقتی فضای داخل مثل شما دچار یکنواختی شده است ، می توان با تغییر جای برخی از وسایل منزل و ابتکار در چیدمان آنها از مدلهای زیباتر استفاده کرد. استفاده از برخی رنگهای شاد و تند می تواند تاثیر مثبتی در روحیه و شادابی افراد داشته باشد.
از غذاهای اشتهاآور استفاده کنید گاهی اوقات غذاها نیز یکنواخت و خسته کننده می شود. بویژه اگر همسران با حالتی خسته از کار روزانه و بی تفاوت سر سفره غذا بنشینند و صرفا بخواهند غذا خوردن را مانند رفع تکلیف انجام دهند. در عوض می توان هرچند وقت یکبار از غذاهای جدید استفاده کرد. حتی می توان با قرار دادن یک شاخه گل روی میز یا پخش موسیقی ملایم در هنگام غذا ، فضا را ملایم تر کرد. از هدایا و عبارات زیبا برای همسرتان غافل نشوید.
نیازهای کوچکش را برطرف کنید و در نهایت همسرتان را با انجام کارهایی که انتظار آن را نداشته است ، غافلگیر کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha