جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 119623

انجمن فیزیوتراپی ایران به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپی با انتشار بیانیه‌ای درخواستهای خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.

سلامت نیوز : 

هشت سپتامبر مصادف با 13 شهریور از کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی به عنوان روز جهانی فیزیوتراپی معرفی شده است. این روز یادآور تشکیل این کنفدراسیون با یازده عضو از سراسر دنیا در سال 1951 میلادی که امروزه تعداد اعضای آن به 106 کشورافزایش یافته وانجمن فیزیوتراپی ایران افتخار دارد که از سال 1395 هجری شمسی عضو این کنفدراسیون باشد.

 

از اهداف مهم تشکیل کنفدراسیون فیزیوتراپی جهانی (WCPT) رسیدن به بالاترین استانداردهای آموزشی،پژوهشی و درمانی است. جهت رسیدن به این اهداف سالانه برنامه هایی طرح و اجرا می شود که از جمله نامگذاری روز فیزیوتراپی به یک موضوع مهم و بررسی راهکارها و پیشنهاد آنها به سازمانهای تاثیر گذار است.

 

از سوی کنفدراسیون جهانی امسال به عنوان «FIT TO TATE PART» نامگذاری شده است و هدف آن تأکید بر نقش فیزیوتراپیست در افزایش توانایی افراد با بیماری طولانی مدت و نا توانی جسمی و بازگشت آنها به محیط کار و اجتماع وتاثیر بسزای آن در سلامت جامعه و اقتصاد کشورها است.

 

فیزیوتراپی با قدمتی 50 ساله در ایران اسلامی و فعالیت متجاوز از ۷ هزار فیزیوتراپیست در سطوح مختلف آموزشی وپژوهشی و درمانی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی فیزیوتراپی یکی از رشته های بسیار موثر در پشیگیری و تشخیص ودرمان ضایعات عملکردی و اختلالات عضلانی اسکلتی است.

 

انجمن فیزیوتراپی ایران ضمن بزرگداشت روز جهانی فیزیوتراپی به فیزیوتراپست های جهان و به خصوص فیزیوتراپیستهای عزیز کشورمان تبریک و تهنیت عرض می کند.

امید است ما نیز با همراه فیزیوتراپیست های جهان با حمایت حیطه های تاثیرگذار در امر سلامت به ویژه وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی، وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران بتوانیم به اهداف خود که همانا ارائه خدمات در بالاترین کیفیت به بیماران است دست یابیم.

 

در این راستا ما فیزیوتراپیست های شرکت کننده در همایش روز جهانی فیزیو تراپی برای تحقق آرمانهای انجمن فیزیوتراپی ایران در جهت اعتلای جایگاه واقعی و بحق فیزیوتراپی در کشور موارد ذیل را از مسئولان درخواست می کنیم:

 

   1- تصویب برنامه آموزشی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی و اجرای آن از مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سطح وسیع

 

  2- واگذاری حق مسئولیت فنی موسسات فیزیوتراپی و بخش های فیزیوتراپی بیمارستاهای کشورصرفاً به فیزیوتراپیست

 

3- اجرای قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت در خصوص فیزیوتراپیست ها

 

4- گشایش دفتر فیزیوتراپی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

 

5-  تصویت تعرفه واقعی فیزیوتراپی در بخش های دولتی و خصوصی

 

۶- جلوگیری از دخالت گروه های غیر درمانی در امر درمان

 

7-داشتن  نماینده مستقل فیزیوتراپی در هیئت مدیره های  نظام پزشکی و شورای عالی نظام پزشکی

 

در پایان امیدواریم با توجه اینکه فیزیوتراپی در کشورهای توسعه یافته به عنوان خط مقدم درمان توانسته نقش بسیار موثری در نظام سلامت و اقتصاد درمان ایفا کند برای رسیدن به آن جایگاه و ارائه خدمات در بالاترین کیفیت به مردم عزیز کشور و بخصوص ایثارگران و جانبازان که جامعه اسلامی خود را مدیون آنها می‌داند شاهد عنایت بیشتر مسئولان، سیاستگزاران اجرایی و نظام سلامت به این رشته بوده و بتوانیم در افق نزدیک وضعیت فیزیوتراپی و بازتوانی بیماران در ایران اسلامی را به استانداردهای جهانی نزدیک کرده و حداقل در خاورمیانه حرف اول را در این رشته بزنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha