پژوهشگران اعلام كردند: زنانی كه مثبت گرا هستند و نگاهی مثبت به زندگی دارند كمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

در این پژوهش كه جزئیات آن در مجله «بیومد» به چاپ رسیده هم چنین معلوم شد كه طلاق گرفتن و یا داغدیدگی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

كارشناسان انگلیسی می‌گویند؛ مقایسه كردن استرس‌ها و تنش‌های احساسی زنان مختلف كار دشواری است و برای دستیابی به نتایج قطعی تر باید مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

آنها خاطرنشان كردند كه استرس‌های احساسی به شدت موضوعی هستند و سنجش و ارزیابی دقیق آنها كار دشواری است.

نقش دیدگان روانی به سرطان در این زمینه هنوز مساله‌ای بحث برانگیز است و برخی از تحقیقات نشان می‌دهند كه ممكن است در ابتلا یا عدم ابتلا به سرطان نقش داشته باشند.

در پژوهش اخیر 255 زن مبتلا به سرطان سینه مورد مصاحبه قرار گرفته و پاسخ‌های آنها با یكدیگر و هم چنین با 367 زن سالم مقایسه شد.

نتایج مطالعات حاكیست؛ تجربه یك یا دو مورد رویداد غم انگیز و مصیبت بار در زندگی مانند از دست دادن پدر و مادر یا همسر خطر ابتلا به سرطان سینه را بیش از 60 درصد در زنان افزایش می‌دهد.

این پژوهشگران توصیه می‌كنند؛ زنانی كه با رویدادهای منفی در طول عمر خود مواجه بودند باید جزو گروه پرخطر به لحاظ ابتلا به سرطان سینه قرار بگیرند.

از سوی دیگر داشتن احساس كلی شادی و امیدواری می‌تواند نقش محافظت كننده در برابر این بیماری ایفا كند. سرطان سینه بیماری پیچیده‌ای است كه احتمالا در بروز آن بیش از یك عامل منفرد نقش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha