معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه خبرهای خوشی برای حافظان عرصه های طبیعی داریم که همزمان با روز محیط بان اعلام می شود، گفت: درجه بندی محیط بانان نقش چشمگیری در بهبود حقوق و مزایای آنها خواهد داشت.

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه خبرهای خوشی برای حافظان عرصه های طبیعی داریم که همزمان با روز محیط بان اعلام می شود، گفت: درجه بندی محیط بانان نقش چشمگیری در بهبود حقوق و مزایای آنها خواهد داشت.

دکتر معصومه ابتکار در گفتگو با مهر افزود: محیط بانان به عنوان حافظان محیط زیست و ضابطین دادگستری، مسئولیت های دشوار و متعددی دارند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر برای حفاظت از 10.6 درصد از عرصه کشور، تنها 2700 محیط بان وجود دارد، اظهار داشت: اگرچه این تعداد محیط بان برای حفاظت از این وسعت منطقه ای بسیار کم است اما برای همین تعداد کم نیز نحوه استخدام از تنوع بسیاری برخوردار است، به گونه ای که 1900 محیط بان رسمی و پیمانی هستند و 900 محیط بان به صورت قراردادی خدمت می کنند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید به حوزه محیط زیست،اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در این حوزه مورد توجه جدی رئیس جمهور یازدهم قرار دارد، رسیدگی به وضعیت محیط بانان است زیرا آن ها به دلیل مسئولیت های متعددی که بر عهده دارند در معرض خطرات زیادی قرار می گیرند  از این رو با گذشت کمتر از یکسال موضوع تبدیل وضعیت محیط بانان در دستور کار قرار گرفت.

وی انتخاب محیط بان پناهگاه حیات وحش شادگان که حدود 86 گلوله ساچمه ای به دلیل زد و خورد با شکارچیان متخلف در تنش دارد را از سوی رئیس جمهور به عنوان کارمند نمونه دولت در میان هفت کارمند نشانه  توجه ویژه دولت یازدهم به محیط بانان عنوان کرد.

ابتکاربا اشاره به اینکه از میان محیط بانان قراردادی، افرادی از دو سال سابقه خدمت تا 18 سال سابقه خدمت وجود دارد تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته از معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری و جذب موافقت این معاونت برای تبدیل وضعیت 450 محیط بان از قراردادی به پیمانی گرفته شد.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه این  اقدام از موارد بسیار مهم در افزایش انگیزه محیط بانان در پاسداری از محیط زیست کشور است افزود: امیدواریم از این طریق بتوان در بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان گامی بزرگ برداشت.

ابتکار همچنین  از دریافت مجوز اعتباری 5 میلیارد تومانی از دولت خبر داد و اظهار داشت: این اعتبار برای پرداخت معوقات حق الکشف محیط بانان که از سال 1390 به بعد پرداخت نشده بود و همچنین پرداخت دیه برای محیط بانانی که حین درگیری ها محکوم به پرداخت دیه شده بودند، تخصیص داده شد.

وی تأکید کرد: درجه بندی محیط بانان که سالها مغفول مانده بود در حال حاضر آغاز شده و در این هفته چگونگی این درجه بندی اعلام می شود که تصور می کنم در افزایش حقوق و مزایای محیط بانان نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان محیط زیست، جذب پس از گذراندن دوره محیط بانی در دانشگاه محیط زیست را یکی از شیوه های جذب محیط بانان در آینده عنوان کرد.

ابتکار، استفاده از تجهیزات مدرن و آموزشهای خاص حفاظت از عرصه ها و گونه های به محیط بانان را گامهایی که برای بهبود وضعیت زیستگاه ها و مناطق تحت حفاظت سازمان محیط محیط زیست برداشته شده دانست.

به گفته وی، ارائه آموزش های تخصصی به محیط بانان، همچنین فراهم کردن امکانات مورد نیاز از جمله وسایل نقلیه برای آنها را از جمله موارد مهم در اجرای بهتر مسئولیت ها از سوی آنان عنوان کرد.

معاون رئیس جمهور  وعده داد که برای بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان در سال جاری اقدامات مناسب دیگری نیز انجام شود و خبرهای خوشی همزمان با روز محیط بان برای این سربازان خط مقدم حفاظت از محیط زیست کشور داشته باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha