سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1198

تازه ترین تحقیقات دانشكده علوم پزشكی ورزشی آمریكا نشان می دهد كه ورزش تنها اقدام شناخته شده برای افزایش توده استخوانی و تقویت بنیه استخوانی در سنین میانسالی است.

ورزش در افزایش سلامت بنیه استخوانی موثر است
به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه خبری فاكس نیوز حاكیست بنابر تعریف مركز مطالعات پوكی استخوان این عارضه استخوانی در اثر كاهش تراكم بافت استخوان به وجود می آید و با كوچكترین ضربه و حتی پیچ خوردگی اندام ها موجب شكستگی استخوان می شود.
بنابراین گزارش نشریه نوامبر 2004 این مركز به ارایه حركات ورزشی خاص منطبق با سنین مختلف پرداخته است و هم اكنون نیز به چاپ نسخه جدیدی از حركات ورزشی پیشگیرنده از پوكی استخوان مبادرت می ورزد.
بنابر پیش بینی های این مركز آمار شكستگی ناشی از پوكی استخوان تا سال 2025 دو برابر میزان فعلی خواهد شد كه 20 درصد آن منجر به مرگ افراد می شود كه توجه به این مطلب می تواند انگیزه كافی را در خصوص برنامه ریزی برای نوع، مدت زمان و تناوب فعالیت های ورزشی در اختیار افراد قرار دهد و به ترتیب از ورزش های سخت برای كودكان و حركات ورزشی تعدیل یافته برای بزرگسالان متغیر است.
در ادامه آمده است: ورزش هایی نظیر، تنیس، پیاده روی، پرش و حركات استقامتی مثل وزنه برداری هفتگی به مدت 3 تا پنج مرتبه به مدت 30 تا 60 دقیقه با روند آرام رو به افزایش به بزرگسالان توصیه می شود.
بر اساس این گزارش در كودكان انجام حركات ژیمناستیك و پرش همراه با تمرینات سخت استقامتی و وزن های متعادل برای تمرین كه در 60 درصد از موارد برای كودكان توصیه نمی شود، حداقل هفته ای 3 جلسه به مدت 10 تا 20 دقیقه می تواند موثر واقع شود با بررسی های انجام شده در سال های اخیر درصد ابتلای مردان به بیماری پوكی استخوان بیشتر از زنان اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha