محققان دریافتند به اختلالات روحی و روانی در سنین اولیه کودکی اغلب توجهی نمی شود.

بی توجهی به اختلالات روحی و روانی در سنین اولیه کودکی
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، 14 تا 25 درصد از کل کودکان در سنین اولیه زندگی خود اختلالات روحی و روانی مهمی را نشان میدهند که این اختلالات اغلب نادیده گرفته می شود و یا بیماری آنها درست تشخیص داده نمی شود و نیازمند درمان دیده نمی شوند.
بنابراین گزارش؛ به گفته محققان حالات بروز اختلالات روانی در کودکان متفاوت از بزرگسالان است .
از جمله علائم بروز اختلالت روحی سنین اولیه کودکی می توان به عکس العمل ها و واکنش های منفی و غمگینی و ناراحتی طولانی، ترس بیش از حد از جدایی، اختلال ترس بیمارگونه به ویژه در محیط های اجتماعی،افسردگی و اختلال در عملکرد احساسات کودک، مشکلات تغذیه ای و اختلال در هنگام خواب ، عدم تمرکز و اختلال در رفتار اجتماعی، اشاره کرد.
همچنین به همین دلیل تشخیص دقیق و درست از جمله توجه به واکنش های درونی و رفتاری و تست هوش و معاینه بدنی برای تشخیص دقیق و درست این اختلالت روحی روانی در کودکان لازم و ضروری است .
براساس این گزارش براساس نوع اختلال موجود امروزه امکانات درمانی موثری وجود دارد مشاوره و توجیه ، مادر، کودک درمانی، تمرین های مخصوص والدین و روش های مختلف روان درمانی در کنار گفتار درمانی، رفتار درمانی، فیزیوتراپی می تواند به درمان این اختلال در کودکان کمک کند و اغلب روش های درمانی در این زمینه سرپایی صورت می گیرد و نیازی به بستری شدن کودک نیست در موارد سخت نیز مکان های خاص یا کلینیک های روزانه برای حضور مادر و کودک در کنار هم هنگام درمان نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha