سیاست گذاری و برنامه ریزی برای رسیدن به عدالت باید ضرورت مستند برتحقیقات و پژوهش باشد و تصمیم گیری ها باید صرفا بر اساس مستندات و واقعیات بیرونی صورت گیرد تا این رویكرد از حالت ایستایی خارج و به پویایی مبدل شود.

برنامه ریزی در بخش سلامت باید مبتنی برتحقیقات باشد
دكتر كامران باقری لنكرانی  25 آذر در جلسه هم اندیشی سیاستگذاران عدالت و سلامت گفت: یكی از اشكالات مستند سازی نبود اطلاعات كافی است و هم اكنون اطلاعات عمدتا از مؤسسات ارائه دهندگان خدمت جمع آوری می شود كه محدودیت های خاص خود را دارد و نمی توان اولویت عدالت محور را از آن استخراج كرد.
وی گفت: به هر نابرابری نباید با بی عدالتی نگاه كرد و بین مساوات و عدالت تفاوت است درمقوله عدالت نه فقط بحث اخلاقی مطرح است بلكه برای دستیابی به عدالت توجه به اركان حكمت، دانش و دانایی الزامی است.
دكتر لنكرانی با بیان اینكه نظام ارائه خدمات سلامت دربخش عمومی 2هدف دنبال می شود، تصریح كرد: تامین و بهبود سلامت جمعیت تحت پوشش و كیفیت خدمت و هزینه های درمانی و در تعادل قرارگیری این 2 فاكتور برای كاهش نابرابری ها و بی عدالتی ها از جمله این اهداف است.
وزیر بهداشت با بیان این كه در 25 سال گذشته بحث اصلاحات در نظام سلامت بحث همه گیر و موضوع روز جهان شده است، گفت: امروزه از اصلاحات در نظام سلامت به اپیدمی اصلاحات در این نظام تعبیر می شود.
وی ادامه داد: گسترش شبكه بهداشتی و توسعه آن تشكیل وزارت بهداشت و انتزاع آموزش پزشكی از وزارت علوم ازقدم هایی است كه برای اصلاحات در نظام سلامت برداشته شده است و این درشرایطی است كه بهبود شاخص های بهداشتی ودرمانی، كنترل بیماری ها و افزایش كیفیت سلامت همگی نتیجه تلاش اصلاحات صورت گرفته طی 27 سال بوده كه در 5سال اخیر جدی تر شده است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی یاد آور شد: افراد باید بیشتر از خدمات عمومی سلامت بهره مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha