معاون مدیر سازمان جهانی بهداشت برای انتقال تکنولوژی‌های بخش سلامت به ایران اعلام آمادگی کرد.

سلامت نیوز: معاون مدیر سازمان جهانی بهداشت برای انتقال تکنولوژی‌های بخش سلامت به ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بروس آیل‌وارد، معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت که در رأس هیاتی به تهران سفر کرده است، در دیدار با مسئولان بهداشتی کشورمان در مورد سیاست‌ها و برنامه‌های واکسیناسیون، ایمن سازی، تدوین برنامه تولید واکسن تزریقی فلج اطفال و رسیدن جمهوری اسلامی ایران به خودکفایی در تولید واکسن بحث و تبادل نظر کرد.

وی با اشاره به این که تاکنون سازمان جهانی بهداشت از تجارب موفق جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام بزرگی را در حوزه‌های مختلف سلامت مانند تولید تزریقی واکسن فلج اطفال آغاز کرده است.

وی همچنین بر درایت و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: سازمان جهانی بهداشت آماده است در موارد انتقال تکنولوژی‌های حوزه سلامت به جمهوری اسلامی ایران از این کشور حمایت کند.

بنابراین گزارش، دکتر اسدی لاری، مدیر کل امور بین‌الملل وزارت بهداشت نیز گفت: یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت خود کفایی در تولید واکسن است که خوشبختانه اقدامات موثری در زمینه تولید واکسن تزریقی انجام گرفته است.

همچنین در ادامه، نماینده سازمان غذا و دارو اظهار داشت: با توجه به دستور رییس جمهور، سازمان غذا و دارو خود را متعهد میداند که از تولید کنندگان واکسن حمایت کرده و برای انتقال تکنولوژی، ارتباط میان تولید کنندگان با سازمان جهانی بهداشت را برقرار کند.

در این نشست نمایندگان انستیتو پاستور، رازی و ... نیز گزارشی از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در تولید واکسن ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha