معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت از آمادگی WHO را برای انتقال دانش فنی تولید واکسن تزریقی به ایران اعلام کرد.

سلامت نیوز: معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت از آمادگی WHO را برای انتقال دانش فنی تولید واکسن تزریقی به ایران اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بروس آیل در دیداری با معاون بهداشت وزیر بهداشت از برنامه ریشه کنی فلج اطفال در ایران به عنوان یک مدل موفق یاد کرد و افزود: به رغم اینکه ایران از طرف شرق با پاکستان و افغانستان و از طرف غرب با عراق هم مرز است و در این کشورها فلج اطفال ریشه کن نشده، اما به خوبی توانسته است این بیماری را حذف کند.

براساس این گزارش، دکتر علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز ضمن تشکر از سازمان جهانی بهداشت برای ارائه مساعدت‌های فنی، گفت: با توجه به همسایگی ایران با افغانستان، پاکستان و عراق ما باید میزان مراقبت را در کشورمان بالا ببریم.

گفتنی است: در این نشست که در معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد، دکتر اسدی لاری مدیر کل امور بین الملل، دکتر جیهان طویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت، دکتر رولاند سوتر، هماهنگ کننده تحقیقات و سیاستگذاری دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت، دکتر عزالدین محسنی، هماهنگ کننده ایمنی سازی و بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن در منطقه مدیترانه شرقی و تنی چند از مسئولین بهداشتی نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha