رئیس سازمان محیط زیست گفت: با همفکری بهترین وکلا در تلاش هستیم مشکلات محیط بانان را حل کنیم که رضایت اولیای دم بهترین راه حل در شرایط فعلی است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان محیط زیست گفت: با همفکری بهترین وکلا در تلاش هستیم مشکلات محیط بانان را حل کنیم که رضایت اولیای دم بهترین راه حل در شرایط فعلی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، معصومه ابتکار شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با همفکری بهترین وکلا در تلاش هستیم مشکلات محیط بانان خود را حل کنیم که در این راستا رضایت اولیای دم بهترین راه حل در شرایط فعلی است. سازمان با تمام توان در سطوح مختلف وارد موضوع شده و بنده هم رایزنی و پیگیری‌هایی در سطح عالی داشته‌ام که پس از حضور و دفاع قوی در فرآیند قضایی، جلب رضایت اولیای دم است.

معاون رئیس جمهور گفت: طرح رسانه‌ای و ایجاد جریان شبکه اجتماعی در خصوص مشکلات محیط بانان می‌تواند به ضرر این موضوع تمام شود.

ابتکار بیان کرد: بنای سازمان محیط زیست در حال حاضر درخواست برنامه زمان‌بندی از واحدهای صنعتی برای رفع آلایندگی است.

وی در خصوص کاهش آلودگی در شهر بیرجند، افزود: شهرداری‌های شهرهایی مانند بیرجند باید از هم اکنون طرح‌های ثمربخشی را به منظور فراهم کردن زمینه استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی به مرحله اجرا بگذارند تا در آینده در اینگونه شهرها شاهد مشکلات زیست‌محیطی شهری از قبیل ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و دیگر معضلات مربوط به حمل و نقل نباشیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: در زمینه حفظ منابع زیرزمینی چاره‌ای جز اصلاح الگوی مصرف کشاورزی نداریم که دولت تسهیلاتی برای این موضوع در نظر گرفته است.

ابتکار با بیان اینکه طرح ترسیب کربن در خراسان جنوبی با موفقیت انجام شده است، تصریح کرد: این طرح در حفظ منابع خاک تاثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: طرح مدارس زیست‌محیطی آموزش و پرورش از مهمترین برنامه‌های سال جاری است و دانش‌آموزان از سنین پایین باید نسبت به حراست از مسائل زیست‌محیطی آشنا شوند.

ابتکار با اشاره به موضوع ریزگردها و آلودگی‌های ناشی از گرد و غبار شهرها گفت: ستادهای مقابله با این پدیده در سازمان محیط زیست برای شناسایی کانون‌های اصلی گرد وغبار در کشور و نیز نقاط همجوار در کشورهای همسایه کار خود را شروع کرده‌اند.

وی مهمترین مسئله در زمینه مسائل زیست‌محیطی را مسائل رفتاری دانست و بیان کرد: طرح مدارس زیست‌محیطی با همکاری آموزش و پرورش در سطح کشور در حال اجرا است که این برنامه باید استمرار و فراگیر شود.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: تجهیزاتی برای اندازه‌گیری و پایش میزان آلاینده‌های ناشی از حرکت ریزگردها از ابتدای امسال خریداری شده‌اند که با همکاری سازمان هواشناسی ایران اقدام به اندازه‌گیری ریزگردها می‌کنند.

ابتکار در پایان یادآور شد: مهمترین معضل خراسان جنوبی در این ارتباط وجود تعدادی از کانون‌های اصلی ریزگردها در کشورهای همسایه است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha