یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر با پدیده جدیدی تحت عنوان رشد زندگی مجردی روبرو هستیم، گفت: باید تمهیدات لازم برای زندگی آحاد جامعه و از سوی دستگاه‌ها فراهم شود.

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر با پدیده جدیدی تحت عنوان رشد زندگی مجردی روبرو هستیم، گفت: باید تمهیدات لازم برای زندگی آحاد جامعه و از سوی دستگاه‌ها فراهم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی ربیعی در نخستین جلسه شورای ملی سالمندان در دولت تدبیر و امید که صبح امروز با حضور مسئولان سایر دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، با اشاره به انسجام سیاست های رفاه اجتماعی دولت یازدهم،‌تاکید کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید فراهم کردن شرایط زندگی مناسب برای سایر اقشار است.

وی تصریح کرد: مسائل اجتماعی با سیاست‌های رفاهی ارتباط مستقیم دارند و تدوین سیاست‌های رفاه اجتماعی از جمله سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

وی بروز پدیده سالمندی را یکی از مسائل مهم کشور عنوان کرد و گفت:‌فعال شدن شورای ملی سالمندان در راستای سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر و امید است و نتایج برنامه‌ها و مطالعات این شورا به شورای عالی رفاه منعکس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به مسائل کودکان، سالمندان و کاهش فقر و نابرابری و درمان را از مؤلفه‌های اصلی سیاست‌های رفاهی عنوان و گفت:‌مطالعات نشان می‌دهد که ما با پدیده سالمندی روبرو هستیم و این درحالی است که مقام معظم رهبری به درستی در سیاست‌های جمعیتی به این موضوع اشاره داشته‌اند.

ربیعی با بیان اینکه هم‌ اکنون 6 میلیون سالمند در کشور وجود دارد، افزود: باید برای سالمندی مطالعات گسترده‌ای را آغاز کنیم و این درحالی است که ما هم‌اکنون با پدیده جدیدی تحت عنوان رشد زندگی مجردی روبرو هستیم.

وی زنانه شدن سالمندی در کشور را یکی از مسائل مهم در بروز پدیده سالمندی دانست و گفت: در آینده جامعه ما با پدیده زنانه سالمندی روبرو خواهد شد و در همین زمینه باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار درصد زنان بی‌سواد سالمند نسبت به مردان بیشتر است و این درحالی است که بر اساس تحقیقات به عمل آمده پدیده زنان سالمند در روستاهای محروم بیشتر است.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی در کشور، گفت: باید برای حل مسائل سالمندی، آمادگی نهادی، ساختاری و فرهنگی لازم را پیدا کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین ویژگی دولت تدبیر و امید را پیش‌بینی پدیده‌های آینده در کشور عنوان کرد‌ و گفت: دبیرخانه شورای ملی سالمندان به طور جدی فعال خواهد بود و طرح‌های مطالعاتی لازم را برای تدوین سند ملی سالمندان خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha