مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از نظارت بر روند واردات ژلاتین حلال به کشور خبر داد.

سلامت نیوز : دکتر هدایت حسینی اظهارداشت: تعیین ضوابط ورود ژلاتین و روش آزمایش تشخیص ژلاتین حلال و همچنین آزمایش تشخیص این فرآورده، از ابتدای سال جاری مشمول ثبت منبع و محصول قرار گرفته و بر اساس مستندات و گواهی های ارائه شده با حضور متخصصین فنی و علمی و شرعی و ضوابط مربوطه در خصوص واردات ژلاتین موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو و دو آزمایشگاه همکار قادر به تشخیص ژلاتین با منشاء گاو و خوک هستند، تصریح کرد: این فرآورده در زمان ورود به کشور آزمایش می شود.

حسینی با اشاره به استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در گمرگ،به مهر اظهارداشت: بازرسی از محموله جهت بررسی وضعیت بهداشتی، نمونه برداری از محموله های وارداتی، بررسی گواهی حلال بودن با حضور نماینده ولی فقیه، آزمون شیمیایی برای کنترل کیفیت ژلاتین و آزمون PCR برای تعیین فشار ژلاتین، از جمله وظایف بازرسان سازمان غذا و دارو مستقر در گمرک کشور است.

ژلاتین یك محصول فرعی حیوانی است كه از پوست و استخوان گاو، پوست خوك و به میزان كمتر پوست ماهی و پوست مرغ تهیه می شود. ژلاتین در محصولات غذایی مثل ژله ها، بستنی، شیرینی، كیک، دسرها، محصولات لبنی و محصولات گوشتی و همچنین در محصولات غیر خوراکی نظیر داروهای پزشكی و دامپزشكی و لوازم آرایشی بطور وسیع مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha