رییس سازمان نظام پرستاری افزایش حق نوبت كار تا سقف 10 هزار تومان، نیروی پرستاری در مراكز درمانی تا 8/1 به ازای هر تخت بیمارستانی و نیز ضریب ریالی پرداخت پرستاران تا 1/1 و برداشتن سقف 65 درصد از مسیر ارتقای شغلی را از اقدامات اصلی سازمان نظام پرستاری خواند و گفت: نظام پرستاری با نگاهی كاملا صنفی و غیر سیاسی تامین مطالبات پرستاران را پیگیری می‌كند و در این زمینه تلاش تشكل‌ نماهای پرستاری یا كسانی‌ كه در بیرون از جامعه پرستاری سعی در تضعیف و ایجاد تفرق در این جامعه را دارند با شكست مواجه خواهد شد.

افزایش كادر پرستاری تا ‌٨/١ به ازای هر تخت بیمارستانی

به گزارش ایسنا، غضنفر میرزابیگی در نشست خبری كه به منظور تبیین برنامه‌های آینده سازمان نظام پرستاری و ارائه گزارش كامل از وضعیت حال حاضر جامعه پرستاری برگزار شد، نظام پرستاری را سازمانی كاملا صنفی و غیر سیاسی خواند و تاكید كرد: سازمان نظام پرستاری سكوی پرش یا پلكان سیاسی برای هیچ گروهی نیست و تنها پایگاهی برای خدمت رسانی به پرستاران كشوراست و در این راه با رعایت چهارچوب نظام حاكمیتی، بر سر تامین منافع جامعه پرستاری سوگند یاد كرده است.

تحقق همه مطالبات در فرصت كوتاه ممكن نیست

وی افزایش اطلاع رسانی در خصوص پرستاری را گامی مثبت در آگاه شدن پرستاران نسبت به حقوق حقیقی خود ارزیابی كرد و گفت: تضییع حقوق پرستاری ریشه‌ای صد ساله داشته و بركندن این ریشه به دست سازمان تازه متولد نظام پرستاری امری آسان نیست. چرا كه این سازمان یك دستگاه اجرایی نبوده و اجرای راهكارهای ممكن در جهت حل مشكلات پرستاری با كمك سازمان‌های ذیربط اجرایی كشور در فرصت كوتاه فراهم نخواهد شد. لذا فقدان نظام پرستاری در سالهای گذشته حجم زیادی از مطالبات پرستاری را در پی داشته است كه بخش زیادی از آن در طول دوره اول فعالیت این سازمان برطرف شده و تامین سایر مطالبات را نیز به صورت جدی در حال پیگیری است.

رییس سازمان نظام پرستاری افزود: این سازمان با توجه به مصوبات خود در دور دوم فعالیت نیز همچون دور اول مطالبات پرستاری را در 3 فاز كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی كرده و تامین آنها را پیگیری می‌كند و در این خصوص 100 محور اصلی تعیین شده كه در اولین جلسات شورای عالی سازمان در دور دوم به آن پرداخته خواهد شد.

ارتقای مسیر شغلی، افزایش حقوق و افزایش استخدام نیروی پرستار از اقدامات اصلی نظام پرستاری در دور اول

وی افزایش استخدام نیروی پرستاری، ارتقای مسیر شغلی پرستاران و افزایش حقوق و مزایا را از اقدامات اصلی سازمان نظام پرستاری در دور اول عنوان و بیان كرد: در حال حاضر افزایش حقوق و مزایای پرستاران از روال معمولی كارمندان دولت بیشتر است كه اگر تلاش پیگیر و اقدامات كارشناسی سازمان در این زمینه انجام نمی‌شد، هیچ یك از مطالبات نام برده تحقق نمی‌گرفت.

نگاه نظام پرستاری صنفی و غیر سیاسی است

افرادی كه سعی در تضعیف جامعه پرستاری دارند شكست خواهند خورد

میرزابیگی نگاه نظام پرستاری در دور دوم فعالیت را همچون دور اول، نگاهی كاملا صنفی و متمركز به سمت نتیجه گیری توصیف كرد و گفت: نتیجه حاصل از برگزاری انتخابات دور دوم سازمان محبوبیت این نظام را به اثبات رساند. زیرا داوطلبان عضویت در هیات مدیره‌های نظام پرستاری درهر شهری بالاترین میزان آراء را به خود اختصاص دادند كه این امر نشان از عدم موفقیت كسانی است كه در بیرون از جامعه پرستاری سعی در متزلزل ساختن این نظام و تحمیل عقاید نا به حق به جامعه پرستاری را دارند و تلاش می‌كنند تا با تضعیف وحدت میان پرستاران این جامعه خدمت گزار را تضعیف كنند.

وی آرا اول تا پنجم تركیب هیات مدیره‌های نظام در دور جدید را ابقاء تركیب گذشته و نشان از رضایت جامعه پرستاری از عملكرد نظام پرستاری در دور اول ارزیابی كرد و در خصوص انتخابات دور دوم این سازمان كه در پنجم آبان ماه امسال برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات نظام پرستاری انتخاباتی صنفی و غیر سیاسی است كه تنها در بین اعضای خود برگزار می‌شود.

وی افزود:در این زمینه، اجباری نبودن عضویت پرستاران در نظام پرستاری از عوامل افزایش انگیزه پرستاران برای تلاش در جهت تامین خواسته‌ها محسوب می‌شود و 60 هزار پرستار عضو نظام پرستاری به دلیل عضویت اختیاری خود در این نظام، در زمان‌های مورد نیاز به طور كامل در صحنه حضور خواهند داشت و عضویت 15 هزار نفر پرستار در نظام پرستاری در دوهفته منتهی به انتخابات این نظام از مصادیق امراست.

عملكرد نامناسب ستادهای اجرایی انتخابات حضور پرستاران را تضعیف كرد

رییس سازمان نظام پرستاری تعطیلات غیرمترقبه در زمان برگزاری انتخابات و اقدامات نامناسب ستادهای اجرایی و نظارت بر انتخابات ناشی از عدم اشراف آنها بر قانون نظام پرستاری را از عوامل لطمه زدن به حضور پرستاران در عرصه انتخابات خواند و گفت: عدم پذیرش بسیاری از پرستاران برای شركت در انتخابات به دلیل به روز نبودن كارت عضویت آنها از شروط نادرستی بود كه توسط بسیاری از ستادهای اجرایی بر خلاف آیین نامه اجرایی انتخابات تعیین شد و حضور پرستاران را تا 59 درصد كاهش داد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با بیان اینكه در 99 درصد از هیات‌مدیره‌های سازمان حداقل یك نفر از اعضای دوره قبلی حضور دارند، اعلام كرد: 87 درصد از اعضای هیات مدیره‌ها در دور قبلی ابقا شدند اما 60 درصد از افراد شوراهای عالی سازمان جدید هستند زیرا بسیاری از هیات مدیره‌ها در تركیب شورای عالی خود تجدیدنظر كردند.

تشكل‌نماها تلاش می‌كنند جامعه پرستاری را متفرق و تضعیف كنند

آگاهی جامعه پرستاری وحدت این جامعه را حفظ خواهد كرد

وی میانگین سنی شورای عالی را 39 سال و تركیب آن را متشكل از تمام بخش‌ها و تمام مقاطع تحصیلی دانست و تاكید كرد: استراتژی نظام پرستاری در حوزه سیاسی صبر و سكوت و حفظ انسجام حوزه داخلی است اما برخی از افراد و تشكل‌ها كه تعداد آنها انگشت شمار است بدون اینكه هیچ آگاهی در زمینه پرستاری و معضلات آن داشته باشند با تحریك برخی از گروه‌های دیگر سعی در ایجاد تفرقه و تضعیف جامعه پرستاری دارند. اما این تشكل نماها كه از هیچ سابقه‌ای در خصوص تلاش برای رفع مطالبات پرستاری برخوردار نیستند، تنها عنوان پرستاری را در نام خود یدك می‌كشند و جامعه پرستاری نیز در این زمینه نسبت به كارشكنی‌های این تشكل‌ها كاملا آگاهانه برخورد كرده و خواهد كرد.

میرزابیگی بزرگترین مشكل جامعه پرستاری را عدم شناخت لازم مردم و مسوولان از این حرفه عنوان و بیان كرد: سازمان نظام پرستاری برای غنی سازی فرهنگ جامعه در زمینه پرستاری دست تعامل به سوی همه ارگان‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دراز می‌كند زیرا جامعه پرستاری كه در حال حاضر با برخورداری از 145 دانشكده پرستاری حرف اول را به لحاظ فراگیری سطح علمی می‌زند از محورهای اصلی اجتماع محسوب شده و نظام پرستاری برای اثبات این امر از هیچ كوششی دریغ نخواهد داشت.

رییس سازمان نظام پرستاری در پایان، پیگیری تصویب تعرفه‌های پرستاری بر اساس كتاب جامع استانداردهای خدمات پرستاری در صحن علنی مجلس، افزایش حق نوبت كار از 5 هزار تومان به 8 تا 14 هزار تومان، افزایش نیروی پرستاری تا 8/1 به ازای هر تخت بیمارستانی، افزایش ضریب ریالی پرداخت پرستاران تا 1/1، برداشتن سقف 65 درصد از ارتقای مسیر شغلی، افزایش نقش پرستاران در سطح جامعه غیر از مراكز درمانی و جلوگیری از سوء استفاده پرستاران شركتی را از اقدامات انجام شده از سوی سازمان در دور اول عنوان كرد و گفت: پیگیری تحقق مطالبات پرستاران در بخش خصوصی، نیروهای مسلح و تامین اجتماعی، پیگیری افزایش حق صعب كار و شب كاری پرستاران، اقدام در جهت تشكیل خبرگزاری پرستاری برای اطلاع رسانی بیشتر به جامعه پرستاری و اقدام درجهت سامان دهی مراكز اعزام نیروی بهیار و كمك بهیار با عنوان پرستار برای نگهداری كودك و سالمند از اهداف اصلی سازمان در دوره فعالیت جدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha