عصر دیروز چهارشنبه برای نخستین بار در ایران جراحی تومورهای ركتوم با ابزار ویژه پزشكی و جدید ‪ TEM‬در بیمارستان میلاد تهران انجام گردید.

عمل جراحی بی‌اختیاری با فناوری جدید برای نخستین‌بار درایران انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، در این روش بدون نیاز به باز كردن شكم و ایجاد كولستومی دایمی، تومورهای كوچك و اولیه ركتوم توسط دستگاه موسوم به ‪Microsurgery‬ ‪ TEM) Transanal Endoscopic‬یا "تم") از بدن خارج می‌شود.

در این روش جراحی كه سال هاست در كشورهای غربی انجام می‌شود، به علت عدم برش، مریض دچار مشكلات بی‌اختیاری و عوارض بعد از جراحی نمی‌شود و طول مدت بستری بیمار در بیمارستان بسیار كوتاه خواهد شد.

این عمل جراحی بعدازظهر امروز به وسیله یك تیم پزشكی به سرپرستی پروفسور كلاوس هربرت مانكه از بیمارستان "كرایس" آلمان در بیمارستان میلاد انجام خواهد شد و دكتر"محمد وفایی" رییس انجمن كولوركتال ایران و رییس كنگره كولوپروكتولوژی در آن حضور خواهد داشت.

دكتر سعید درخشانی دستیار این تیم در عمل جراحی پیش از ظهر امروز به خبرنگار علمی ایرنا گفت این فناوری پیشرفته برای اولین بار وارد ایران شده و عصر امروز در حاشیه كنگره سالیانه كولوپروكتولوژی و بی‌اختیاری ادراری- مدفوعی در بیمارستان میلاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: این روش یك نوع جراحی درون بین است كه با استفاده از دستگاه "تم" انجام خواهد شد كه كمترین عوارض را برای بیمار به دنبال دارد.

اولین كنگره سالیانه "كولوپروكتولوژی ایران" و دومین سمیناربی‌اختیاری ادراری - مدفوعی روز چهارشنبه با حضور متخصصان این رشته در سالن همایش‌های بیمارستان میلاد تهران آغاز به كار كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha