شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 124874

«سارکوپنیا»یا از دست دادن تدریجی توده عضله، به طور چشمگیری عامل خطر ناتوانی در سالمندان است. سارکوپنیا باعث شکستن و آسیب دیدن استخوان های فرد می شود.

سلامت نیوز: «سارکوپنیا»یا از دست دادن تدریجی توده عضله، به طور چشمگیری عامل خطر ناتوانی در سالمندان است. سارکوپنیا باعث شکستن و آسیب دیدن استخوان های فرد می شود.

به گزارش روزنامه خراسان به نقل از سایت هلث نیوز، متخصصان در خصوص نقش تغذیه و ورزش روی این اختلال بررسی هایی انجام داده اند.

ورزش های مقاومتی یکی از موثرترین راه های مقابله با این اختلال است اما عوامل تغذیه ای که برای حفظ توده عضله، درمان و پیشگیری از سارکوپنیا نقش مهمی دارد عبارت است از:

* پروتئین- مصرف روزانه و به مقدار مناسب پروتئین برای سلامت عضلات و استخوان در افراد مسن توصیه شده است البته افرادی که مشکل کلیوی دارند باید در مصرف پروتئین محتاط باشند.

*ویتامین D- این ویتامین در رشد، حفظ و عملکرد توده عضله نقش مهمی ایفا می کند. ویتامین باید از طریق نور خورشید یا مصرف مکمل در بدن تأمین شود.

*از مصرف زیاد غذاهای اسیدی بپرهیزید. مصرف زیاد موادمغذی (مانند گوشت و غلات) همراه با مصرف کم میوه و سبزیجات با خاصیت قلیایی تأثیر منفی بر عملکرد عضله اسکلتی می گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha