دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 125173

رئیس اداره راه و شهرسازی استان کردستان به تشریح واژگونی تانکر حمل گازوئیل در مسیر سد قشلاق سنندج پرداخت.

واژگونی تانکر گازوئیل در سد سنندج

سلامت نیوز: رئیس اداره راه و شهرسازی استان کردستان به تشریح واژگونی تانکر حمل گازوئیل در مسیر سد قشلاق سنندج پرداخت.

حسن شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به واژگونی تانکر حامل موادسوختی در مسیر سد قشلاق سنندج اظهارکرد: این تانکر دیشب ساعت 19 به دلیل عمل نکردن ترمز، در این جاده واژگون شد.

وی با اشاره به اینکه تانکر واژگون شده حامل 25 هزار لیتر گازوئیل بود، افزود: از این میزان حدود 6000 لیتر گازوئیل روی جاده ریخته شد.

شهبازی با اشاره به حاضرشدن به موقع اکیپ راهداری برای جمع‌آوری محموله واژگون شده، اعلام‌کرد: اکیپ 12 نفره راه و شهرسازی به همراه پنج دستگاه در کوتاه‌ترین زمان در محل حاضر شدند و بعد از گذشت یک ساعت توانستند ترافیک ایجاد شده بر اثر واژگونی تانکر را روان کنند.

وی با اشاره به اکیپ‌های راه و شهرسازی، آب منطقه ای و محیط‌زیست در محل عنوان کرد: اکیپ راه و شهرسازی تا ساعت 23 دیشب موفق به جمع‌آوری مواد سوختی تخلیه شده روی جاده و بستر رودخانه شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: این محموله از عراق بارگیری شده و از مرز پیرانشهر وارد استان شده که عازم بندرعباس بود.

وی با اشاره به اینکه محموله ریخته‌شده روی جاده، توسط اکیپ راهداری جمع‌آوری شد، بیان کرد: قرار است امروز محموله جمع‌آوری شده با همکاری ادارات ذی‌ربط از محل حمل شود تا خطری را برای سد قشلاق سنندج به وجود نیاورد.

شهبازی با اشاره به مشکل کمبود اعتبار اداره راه و شهرسازی گفت: بیشتر ماشین‌های راه و شهرسازی فرسوده شده که به دلیل کمبود اعتبار امکان خرید ماشین‌آلات جدید و بازسازی ناوگان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: با این وضعیت ماشین‌آلات راه و شهرسازی، در صورت عدم تزریق اعتبار در این بخش در فصل زمستان برای بازگشایی مسیرها دچار مشکل خواهیم شد.

آریا نژاد، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز در این رابطه گفت: محموله واژگون شده از محل جمع‌آوری و مهار شد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این مواد با مقداری از خاک محل حادثه مخلوط شده و آلودگی‌هایی را ایجاد کرد، بیان کرد: این خاک آلوده باید در اولین فرصت از محل جاده حاشیه سد حمل و دور شود که این مهم نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر است چرا که در صورت بارندگی ممکن است وارد سد شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان کردستان نیز با اشاره به اینکه اکیپ محیط‌زیست از دیشب در محل حاضر شده است، به ایسنا گفت: امروز تا غروب این محموله را از محل حمل و دور خواهیم کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش کلیه‌ی ارگان‌های مشارکت کننده در جمع‌آوری موادسوختی ریخته شده در مسیر سد قشلاق سنندج خاطرنشان کرد: امید است با تلاش و همکاری تمامی ارگان‌ها بتوانیم این معضل را تا قبل از بارش باران حل و رفع کنیم.

تراژدی آلودگی آب سد سنندج این بار در گرو نباریدن باران است چرا که در صورت حمل نشدن خاک آلوده در این محل ممکن است این مواد وارد سد شود. تا هفته قبل همه دست به دعا شده و با خواندن دعای باران طلب باریدن این نعمت الهی را داشتیم تا کمبود آب سدهای استان جبران شود اما امروز دست به دعا می‌شویم که باران نبار!... تا این آب کم سدهای ما آلوده نشود...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha