سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: 125379

یک مدرسه طراحی مد در کلمبیا، کارگاههایی برای آموزش خانه های سازگار با محیط زیست دایر کرده است. این خانه ها از بطری های پلاستیکی، مواد پلی اتیلن، شن و خشت ساخته می شود.

سلامت نیوز : یک مدرسه طراحی مد در کلمبیا، کارگاههایی برای آموزش خانه های سازگار با محیط زیست دایر کرده است. این خانه ها از بطری های پلاستیکی، مواد پلی اتیلن، شن و خشت ساخته می شود.

در مدرسه «ارگانیزمو»، تاکید بر ساخت کاشانه های سازگار با محیط زیست است و این مدرسه، دوره هایی را برای کارآموزان تدارک دیده که به آنها یاد می دهد با استفاده از فن آوری های جایگزین و تکنیک های معماری مبتنی بر حفظ محیط زیست، به توانمندسازی جوامع انسانی بپردازند.

آنا ماریا گوتیرز، بنیانگذار این مدرسه در توضیح فلسفه کاری این مرکز، به پدیده ای که «رفتارهای چرخه ای و همگن» در مسیر یادگیری زندگی در محیط اطراف می نامد، اشاره دارد. او می گوید: «هدف، ایجاد رفتار چرخه های همخوان با محیط زیست و درک چگونگی تعامل ما با محیط است. می خواهد در ربط با زباله های ناشی از مصرف باشد که امری خطی است یا درک این موضوع باشد که ما چگونه مواد را به دور می اندازیم، مصرف می کنیم و آن را دوباره به چرخه محیط اطراف خود وارد می کنیم.»

اساس این فن آوری، تولید مواد ساختمانی مرکب یا کامپوزیت، با استفاده از خاک، کاه و بطری های پلاستیکی دور ریخته شده است تا بدین ترتیب، میزان خسارت به محیط زیست به حداقل برسد.

لوچیا کانو که برای شرکت در این کارگاه آموزشی از اسپانیا به کلمبیا رفته است می گوید همه معماران باید باورهای اخلاقی محکمی داشته باشند تا بتوان محیط زیست را حفظ کرد.

او اضافه می کند: «چهل درصد گاز دی اکسید کربن، از ساخت و ساز در سراسر جهان حاصل می شود. بنابر این، اگر ما معماران فقط بخواهیم بخاطر اینکه این پیشه ماست، ساختمان بسازیم و همه صدمات ناشی از آن فکر نکنیم، آنوقت ضرر این کار متوجه نسلهای بعدی خواهد شد و ما “مادر طبیعت” را که در قبال آن مسئولیت بزرگی داریم، ویران خواهیم کرد.»

این کارگاههای آموزشی معمولا دو هفته ای است و کارآموزانی از سراسر جهان در آن شرکت می کنند. کارآموزان همچنین در طرحهایی با ساکنان محلی بطور عملی مشارکت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha