گروهی از فضانوردان، مهندسان و دانشمندان با بیان اینکه احتمالا یک خرده سیاره در سال 2036 به زمین برخورد می کند، خواستار اتخاذ تصمیم از سوی سازمان ملل به منظور انجام یک ماموریت فضایی جهت منحرف کردن مسیر حرکت آن شدند.

احتمال برخورد یک خرده سیاره به زمین در سال 2036

به گزارش سلامت نیوز،اخترشناسان سرگرم بررسی خرده سیاره ای با نام "آپوفیس" هستند که شانس اصابت آن به زمین در سیزدهم آوریل سال 2036 یک به 45 هزار است. ماموریت انحراف مسیر این خرده سیاره که حدود 460 فوت طول دارد، 300 میلیون دلار برآورد شده است.

"روستی شوئکارت" یکی از خدمه "آپولو 9 " که در مارس 1969 زمین را دور زد، اظهار داشت: اگرچه خطر برخورد این خرده سیاره به زمین اندک است اما کنگره آمریکا اخیرا حکمی صادر کرده مبنی بر اینکه ناسا باید تجهیزات خود را به منظور ردگیری خرده سیارات نزدیک به زمین ارتقاء بخشد.

وی افزود: تنها "آپوفیس" نیست که سرگرم بررسی روی آن هستیم. تمامی کشورها در معرض خطر قرار دارند و برای کنار آمدن با این مسئله نیاز به تنظیم اصولی کلی داریم.

این فضانورد قرار است هفته آینده طرح جدیدی را تقدیم کمیته استفاده صلح آمیز از فضای سازمان ملل کند تا به موجب آن یک برنامه کاری جهت واکنش جهانی به تهدید خرده سیارات تنظیم شود.

بنا بر گزارش رویترز، کاوشگران فضایی انجمن پیشرفت های علمی آمریکا که متشکل از گروهی از فضانوردان و کیهان نوردان قدیمی هستند در سال جاری یک سری از کارگاه های پیشرفته را جهت بررسی این طرح و ارائه رسمی آن به سازمان ملل در سال 2009 برگزار می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha