یک متخصص قلب و عروق گفت: نوار قلب سالم همیشه تایید کننده سلامت قلب نیست.

نوار قلبی سالم همیشه تایید کننده سلامت قلب نیست

سلامت نیوز: یک متخصص قلب و عروق گفت: نوار قلب سالم همیشه تایید کننده سلامت قلب نیست.

دکتر بابک فغفوریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نوار قلبی نواری خام بوده که هنگام استراحت از افراد دریافت می‌شود، بنابراین همیشه تایید کننده سلامت قلب نیست و تنها می‌تواند موارد سکته حاد را نشان دهد و موارد مزمن را نشان نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: افرادی که در سن بیماری قلبی قرار دارند و میانسال هستند نباید نسبت به دردهایی مانند سوزش و درد در ناحیه پشت جناق سینه بی‌تفاوت باشند و لازم است به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: دردهایی مانند سوزش، احساس سنگینی و درد در پشت جناق سینه علامت بیماری قلبی در فرد است.

فغفوریان با بیان اینکه دردهای ناحیه پا بیشتر مربوط به ناراحتی‌های رگ سیاتیک بوده، تصریح کرد: دردهای ناحیه پا هیچ ارتباطی به ناراحتی‌های قلبی نداشته و دردهای مربوط به قلب نهایتا تا ناحیه ناف منتشر می‌شود و بیش از آن به سایر نقاط بدن سرایت نمی‌کند.

وی گفت: افرادی که هنگام فعالیت، انجام کار سنگین و با عجله راه رفتن دچار سوزش در ناحیه پشت جناق سینه می‌شوند در آن لحظه دچار درد تیپیک قلبی شده و باید نسبت به درمان ناراحتی قلبی خود به پزشک متخصص مراجعه کنند.

فغفوریان تصریح کرد: سیگار کشیدن، سابقه بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت از فاکتورهای مهم بیماری قلبی هستند که افراد در صورت داشتن این شرایط باید با پزشک عمومی موضوع را در میان گذشته و در صورت نیاز پزشک عمومی آنها را به متخصص معرفی می‌کند.

وی یادآورشد: بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور ما در مردان شایع‌تر از زنان است و بیشترین علت مرگ و میر را به خود اختصاص می‌دهد.

فغفوریان خاطرنشان کرد: ژنتیک و عوامل محیطی دو عامل موثر بر بروز بیماری قلبی در افراد محسوب می‌شوند بطوری که اگر فردی به صورت ژنتیکی ناراحتی قلبی داشته باشد در صورت تغذیه نامناسب و سیگار کشیدن ناراحتی وی بروز می‌کند.

وی زایمان طبیعی بر بروز ناراحتی قلبی را بی‌تاثیر خواند و گفت: عدم رعایت فاصله باروری و باروری‌های بیش از حد می‌تواند موجب بروز بیماری قلبی شود و ارتباطی به نوع زایمان طبیعی و یا سزارین ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha