یك گزارش سازمان خواربار و كشاورزی سازمان ملل متحد در مناطق فلسطینی می گوید نیمی از فلسطینی‌ها در كرانه باختری و غزه به دلیل نبود درآمد ،با گرسنگی مواجه هستند.

سازمان ملل : نیمی از فلسطینی‌ها با گرسنگی مواجه هستند

به گزارش سلامت نیوز ، ‪ ۴۶‬درصد فلسطینی‌های ساكن كرانه باختری و باریكه غزه قادر به تامین غذای كافی برای خانواده خود نیستند.

این سازمان با اشاره به آغاز محاصره مناطق فلسطینی از ماه مارس گذشته و با روی كار آمدن دولت حماس افزوده است اوضاع در غزه بدتر از كرانه باختری است و از هر پنج خانواده چهار خانواده مجبور به كاهش شدید مصرف مواد غذایی روزانه خود هستند كه این موضوع موجب شیوع كم خونی و كمبود وزن بین آنان شده است.

" محمد فرج الغول " عضو مجلس قانونگذاری فلسطین نیز پیش از این گفته بود:به علت تحریم‌ها و تشدید فشارها از طرف دولت آمریكا و رژیم صهیونیستی، ‪ ۷۰‬درصد مردم فلسطین زیر خط فقر زندگی می‌كنند.

وی افزوده است : اشغالگران اسراییلی با اعمال فشارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و جلوگیری از رسیدن كمك‌های بشر دوستانه به سرزمین فلسطین عرصه را بر مردم ستمدیده این منطقه تنگ كرده‌اند.

محمد فرج میزان خسارت وارد شده به ساكنان مناطق فلسطینی‌نشین را میلیاردها دلار ذكر كرده و گفته است : با از بین رفتن تاسیسات زیربنایی، نرخ بیكاری در فلسطین به مرز ‪ ۶۵‬درصد رسیده‌كه‌این رقم بر اساس اعلام سازمان ملل بالاترین نرخ در سطح جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha