سازمان بهداشت جهانی با اشاره به این که هنوز 2 میلیارد و 500 میلیون نفر از مردم جهان از دسترسی به ابتدایی ترین خدمات بهداشتی محروم هستند،اعلام کرد که هزینه هر یک دلار برای کم کردن آلودگی آب، بیش از 4 دلار از هزینه های درمانی در سراسر جهان می کاهد.

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی با اشاره به این که هنوز 2 میلیارد و 500 میلیون نفر از مردم جهان از دسترسی به ابتدایی ترین خدمات بهداشتی محروم هستند،اعلام کرد که هزینه هر یک دلار برای کم کردن آلودگی آب، بیش از 4 دلار از هزینه های درمانی در سراسر جهان می کاهد.

سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرده است در حالی که تلاش ها برای پالوده سازی آب های جهان ادامه دارد، کمبود امکانات مالی همچنان موجب کندی پیشرفت در جهت تامین آب های سالم بخصوص در کشور های درحال توسعه جهان است.

این نهاد بهداشتی وابسته به سازمان ملل یادآور شده است که نارسایی های مربوط به پالودگی آب در جوامع بویژه تاسیسات بهداشتی یکی از عوامل شیوع گسترده بیماری ابولا بوده است.

در گزارش دوساله این نهاد تحت عنوان 'تحلیل و ارزیابی جهانی پالودگی آب های آشامیدنی ' آمده است که حدود دو سوم از 94 کشوری که دراین گزارش وضعیت بهداشت و پالودگی آب آشامیدنی در آن ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته از موضوع آب آشامیدنی و پالودگی آن در مصوبات قانونی خود به عنوان بخشی از حقوق انسانی بین المللی یاد کرده اند و 80 در صد این کشور ها تدابیر و رویکرد های مشخصی در رابطه با پالوده سازی آب در دست اجرا دارند.

میشل ژارو سرپرست دفتر آب های سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای گفته است، گرچه هنوز دستور کار برنامه اهداف توسعه هزاره در سال 2015 مشخص نیست اما درصورتی که دولت ها قصد پایه ریزی آینده ای برای زیست سالم در جوامع بشری را داشته باشندباید مساله آب و پالودگی آب ها نخستین اولویت برنامه های آن ها باشد.

درگزارش امروز سازمان بهداشت جهانی با اشاره به افزایش سه میلیارد دلار کمک های مالی جهانی در ارتباط با پالودگی آب های جهان در فاصله سال های 2010 تا 2012 گفته شده است که برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره به کمک های مالی بیشتری از سوی کشور ها نیاز خواهد بود و در آن از مسوولان دولتی و سازمان های غیر دولتی جهان خواسته شده تا بر کمک های مالی خود دراین زمینه بیافزایند.

دراین گزارش آمده است که برغم پیشرفت های اخیر در زمینه بهداشت عمومی هنوز 2 میلیارد و500 میلیون نفر از زنان و کودکان و مردان جهان از خدمات بهداشتی اولیه محروم هستند و سرویس بهداشتی نزدیک به یک میلیارد نفر در محیط های باز است.

سازمان بهداشت جهانی دراین گزارش یاد آور شده است که توجه به مسئله پالودگی آب ها 1.5 در صد بر تولید سرانه ملی در جهان می افزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha