عضو کمیته طب سالمندان کشور گفت: براساس تحقیقات انجام شده مشخص شد که هشتاد درصد از سرطان ها در ده درصد از جمعیت سالمندان قراردارد.

تمرکز هشتاد درصد از سرطان ها در ده درصد از جمعیت سالمندان
سید رضا اسحاقی درگفتگو با سلامت نیوز افزود: هم اکنون پنج میلیون و چهارصد هزار نفر سالمند در کشور داریم که تنها هشت تا ده درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند.
وی با اعلام اینکه پدیده سالمند به سرعت در کشوردرحال رشد است بیان داشت: کشورهای اروپایی یک قرن فرصت دارند تا جمعیت سالمندی را دو برابرکنند اما این درحالی که درکشور تا بیست و پنج سال فرصت داریم تا جمعیت سالمند به دو برابر افزایش دهیم.
عضو کمیته طب سالمندان کشور اظهارداشت: متراکم شدن بیماریهای مزمن همچون بیماریهای قلبی و عروقی، پوکی استخوان، فشارخون، افسردگی، آرتروز، سرطان و مشکلات تغذیه ای درجمعیت سالمندان باعث شده که جمعیت سالمندان درکشوردر ربع قرن به دو برابر افزایش یابند.
وی با اعلام اینکه هر سالمند به طور همزمان از سه تا چهار بیماری رنج می برد و حداقل از پنج تا هفت قلم دارو مصرف می کند تصریح کرد: میانگین امید به زندگی و عمر در زنان ایران، هفتاد و دو سال است و این درحالی که در مردها به شصت و هشت سال می رسد.
اسحاقی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک، کره زمین متعلق به پیرزن ها خواهد شد اظهارداشت: با توجه به اینکه چهار سال انتظارعمر در زنان بیش از مردان است و با وجودی که مردها بیشتر درصحن های جنگ و تصادفات و خطرات شغلی قرار می گیرند و به علت ژنتیک، هورمون و توانمندی زنان در مدیریت استرس باعث شده جمعیت زنان سالمند شش برابر مردان سالمند باشد.
وی گفت: درحال حاضر وزارت بهداشت ، بسته های خدمتی بر محورهای توصیه های غذایی، راه های پیشگیری از بیماری و انجام معاینات به صورت روتین برای سالمندان تعریف شده  که درچهار استان کشور به صورت پایلوت در حال اجرا است و در صورت نتایج مطلوب این طرح در کل کشور به اجرا در خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha