معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طی مطالعات دوساله انجام شده دراستان های کشور، درحال حاضر سی مکان دفن پسمانده های ویژه شناسایی شده است.

حسن اصیلیان در گفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: پسمانده ها اثرات مخربی زیادی بر محیط زیست دارند که درگذشته این پسمانده ها با پسمانده های خانگی در یک مکان بازیافت می شدند و تاثیرات جبران ناپذیری بر جای می گذاشتند.
وی بیان داشت:  به علت انجام ندادن تحقیقات وسیع در حوزه تخریب محیط زیست به وسیله فلزات سنگین، آلاینده های هوا و پساب ها نمی توان  به طور دقیق آمار و درصدی از نقش و تاثیرات این مقوله ها برمحیط زیست اعلام کرد.
معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اعلام اینکه هنوز استان ها از نظر میزان آلایندگی رتبه بندی نشده اند و نمی توان دراین زمینه جوابگو باشیم خاطرنشان کرد: استان ها نسبت به تعداد صنایع موجود درآن و نوع صنایع از آلایندگی های متفاوتی برخوردارند که به خاطر نبود مطالعات در این زمینه ، هنوز میزان سطح آلایندگی ها در استان ها مشخص نشده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون مطالعه ای در زمینه شهرک های صنعتی و تاثیر آنها برتخریب محیط زیست درقالب پروژه  دو تا سه ساله درحال انجام است که به شصت درصد از نتایج رسیدیم و در آینده نزدیک نتایج آن اعلام خواهد شد.
اصیلیان اظهارداشت: آلاینده های هوا، آب ، خاک و پسمانده های خانگی و ویژه و خطرناک و پساب ها در صورتی که کنترل نشوند از عوامل تهدید کننده محیط زیست است .
وی با بیان اینکه هم اکنون به علت کنترل نکردن پساب ها در استان کرمان اثرات جبران ناپذیری بر گوسفندان وارد آمده است گفت: پساب های آلاینده به فلزات سنگین زمانی که جذب خاک و منابع آبی زیر زمینی می شود می تواند درکشاورزی برروی سبزیجات ، گیاهان ، درختان و میوه ها خطر آفرین باشد و حتی برچرخه  حیوانات و انسان ها هم تاثیر مخربی داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha