سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 129689

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیری شدن رنگ آب شرب به علت زیادی کلر نیست.

سلامت نیوز: مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیری شدن رنگ آب شرب به علت زیادی کلر نیست.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، فرهاد صداقت در جمع خبرنگاران افزود: شرکت آب و فاضلاب شهری به صورت روزانه نسبت به کنترل کیفیت آب و پایش میزان کلر آزاد باقی مانده در شبکه توزیع آب اقدام می‌کند و وظیفه نظارت بر انجام این کار نیز بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.
 
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخی افراد نسبت به این موضوع اعتراض دارند و می‌گویند در مواقعی که آب رنگ شیری دارد باید مدتی صبر کنند تا آب صاف و قابل شرب شود. این درحالیست که گاز کلر یا مشتقات آن که به عنوان ضد عفونی‌کننده آب استفاده می‌شوند با مولکولهای آب ترکیب می‌شود که بخشی از آن صرف اکسید کردن ناخالصی‌ها و بخش دیگر به عنوان کلر آزاد در آب باقی می‌ماند تا آلودگی‌های احتمالی موجود در آب را حذف کند.
 
وی با بیان اینکه رنگ شیری که در آب مشاهده می‌شود ناشی از وجود حباب هواست ادامه داد: حباب‌های موجود در آب شرب در اثر قطع و وصل آب بوجود می‌آیند.
 
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهروندان در صورت متصاعد شدن بوی شدید گاز کلر از آب می توانند جهت اطمینان از میزان کلر آب با روابط عمومی این شرکت یا مراکز بهداشت محل سکونت تماس بگیرند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.
 
صداقت عنوان کرد: کلرآزاد باقی مانده درآب با دیدن و بدون استفاده از شناساگر قابل سنجش نیست و سنجش کلر آزاد باقی‌مانده تنها از طریق روشهای پلاریمتری، فتومتری و یا با استفاده از شناسگرهای نظیر(دی پی دی) انجام می‌گیرد.
 
وی یادآور شد: شناساگر دی پی دی در صورت وجود کلر آزاد باقی مانده در آب با آن ترکیب شده و به تناسب شدت رنگ میزان کلر را مشخص می‌کند.
 
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آبفای کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس استاندارادهای جهانی و استاندارد 1053 ایران مقدار کلر آزاد باقیمانده باید بین 0.2 تا 0.8 میلی‌گرم در لیتر در شبکه توزیع باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha