سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 129736

«پاول الکساندر» یکی از قربانیان ویروس فلج اطفال است که به دلیل معلولیت ناشی از آن 61 سال در ریه آهنی تنفس و زندگی کرده است.

سلامت نیوز: «پاول الکساندر» یکی از قربانیان ویروس فلج اطفال است که به دلیل معلولیت ناشی از آن 61 سال در ریه آهنی تنفس و زندگی کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، الکساندر زمانی که تنها شش سال داشت به دلیل ابتلا به ویروس فلج اطفال به طور کامل فلج شد و ریه‌هایش از کار افتادند و به همین دلیل مجبور شد مابقی زندگی خود را داخل محفظه‌ای آهنی محبوس باشد. این مرد آمریکایی تنها قادر است سر، گردن و زبان خود را حرکت دهد و یکی از هفت نفری در آمریکاست که مجبور به استفاده از ریه آهنی هستند. او که به عنوان وکیل فعالیت دارد، گفت: با گذشت سال‌ها توانستم برای چند ساعت خود را از این دستگاه جدا کنم و یاد بگیرم چگونه تنفس اختیاری و ارادی داشته باشم. در این مواقع آگاهانه هوا را وارد ریه‌ها کرده و اگرچه کار سختی است اما می‌توانم برای مدت کوتاهی از این دستگاه جدا شوم.

در حالی که گاهی اوقات الکساندر از این دستگاه که موجب زنده ماندن او در این شرایط شده شکایت می‌کند اما باز هم شکرگزار ریه‌های آهنی خود است. در حقیقت ریه آهنی برای من قفس است و مانند پیله‌ای محبوسم می‌کند.

به گزارش هلث دی،‌ پاول الکساندر در سال 1952 میلادی و دو سال پیش از انجام اولین واکسیناسیون سراسری علیه فلج اطفال در آمریکا به این بیماری مبتلا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha