مسوول بخش ویتره و رتین بیست و چهارمین كنگره سالانه انجمن چشم پزشكان ایران با بیان اینكه در هیچ نوع جراحی ننمی توان گفت عارضه بوجود نخواهد آمد ، افزود: هرچند جراح در كار خود خبره و باتجربه باشد، باز هم احتمال پیدایش عارضه است.

سلامت نیوز: مسوول بخش ویتره و رتین بیست و چهارمین كنگره سالانه انجمن چشم پزشكان ایران با بیان اینكه در هیچ نوع جراحی ننمی توان گفت عارضه بوجود نخواهد آمد ، افزود: هرچند جراح در كار خود خبره و باتجربه باشد، باز هم احتمال پیدایش عارضه است.

به گزارش سلامت نیوز،علیرضا رمضانی خاطرنشان كرد: از آنجایی كه پیدایش عارضه غیرقابل اجتناب است، جراحان باید بداند چگونه از این عوارض پیشگیری كنند و در صورت بروز عارضه چگونه آنرا درمان كنند تا میزان آسیب رسانی به چشم به حداقل ممكن برسد.
وی اظهار داشت: در حین انجام هر نوع جراحی در چشم نیز ممكن است برای جراح مشكل ایجاد شود؛ مثلا ممكن است در حین جراحی بیماری های شبكیه، بیمار دچار خونریزی شود یا  شبكیه دچار پارگی شود بنابراین جراح باید بتواند در چنین شرایطی عوارض را به حداقل برساند.
رمضانی در خصوص عوارض ناشی از عیوب انكساری چشم نیز گفت: برخی از این عوارض ، شایع تر و برخی دیگر نادرترند.
وی افزود: در بسیاری موارد ممكن است عیوب انكساری آنچنان كه باید اصلاح نشود و مقداری از آن بماند یا بیشتر از حد نیاز اصلاح شود یعنی فردی كه نزدیك بینی داشته بعد از عمل دچار دوربینی شود.
رمضانی توضیح داد: این عوارض ممكن است در شرایطی رخ دهد كه از ابتدا انتخاب بیمار برای این عمل مناسب نبوده باشد مثلا اینكه بیمار دچار قرنیه نازك بوده و پس از جراحی با مشكل قوز قرنیه مواجه شود.
وی اضافه كرد: برخی دیگر از عوارض مانند التهابات بیش از حد، عفونت یا افزایش فشار چشم ممكن است در اثر عمل یا مصرف داروهای پس از عمل برای بیمار به وجود آید.
وی گفت: از عوارض دیررس جراحی عیوب انكساری چشم نیز می توان به بازگشت مقداری از عیب انکساری  چشم اشاره كرد كه پس از مدتی بیمار مجبور می شود از عینك استفاده كند.
رمضانی ادامه داد: خشكی چشم نیز از جمله این عوارض است و برخی بیماران برای مدت طولانی لازم است از قطره های اشك مصنوعی استفاده كنند.
مسوول بخش ویتره و رتین بیست و چهارمین كنگره سالانه انجمن چشم پزشكان ایران در مورد برگزاری برنامه های بخش شبكیه این كنگره اظهار داشت: روز دوشنبه كه روز پیش كنگره است مربوط به برنامه های فوق تخصصی  چشم است و یكی از برنامه های آنها مربوط به بیماری های شبكیه است.
رمضانی افزود: در قسمت رتین از هشت صبح تا هشت شب برنامه هایی از جمله برگزاری پنج سمپوزیوم اصلی با حضور هفت مهمان خارجی شامل چهار نفر از متخصصان ایرانی مقیم خارج از كشور برگزار می شود.
وی ادامه داد: به جز دو سخنرانی كه توسط چشم پزشكان شاغل در ایران انجام می شود، سایر سخنرانی ها توسط همكاران از كشورهای دیگر ارایه می شود.
رمضانی گفت: در مجموع حدود 30 سخنرانی ارایه می شود و مبحثی نیز در مورد عوارض جراحی های چشمی برای اولین بار در ایران طی این كنگره با حضور دكتر رضایی از متخصصان ایرانی مقیم خارج از كشور برگزار می شود.
رمضانی خاطرنشان كرد: در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه نیز برنامه هایی شامل سیگمان خلقی شامل چهار سمپوزیوم و شش كارگاه برگزار می شود كه طی آنها تمام بیماری های شایع مربوط به قسمت خلفی و شبكیه چشم مانند بیماری های التهابی، تكنیك های تشخیصی، روش های جدید درمانی و تومورهای چشم و بیماری های نادر بررسی می شود.
گفتنی است این کنگره به همت انجمن چشم پزشکی ایران و با همکاری گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشارکت همکاران چشم پزشک داخل و خارج از کشور10 تا 13آذر ماه 93 در سالن همایش های رازی برگزار می گردد.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایتwww.irso.org  و   یا با شماره تلفن 66919061 تماس حاصل فرمایند.                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha