دانشمندان استرالیایی کشف کرده‌اند که پادتن‌های موجود در خون کوسه ممکن است سلاحی موثر برای مبارزه با سرطان باشد.

به گزارش ایسنا، دستگاه ایمنی کوسه‌ها مشابه انسان است و محققان بر این باورند که دفاع بیولوژیکی و شیمیایی بدن این گروه از جانوران ممکن است به کاهش سرعت گسترش بیماری های خاص کمک کند.

کشف جدید در استرالیا، امید به ظهور درمان‌هایی تازه برای بیماری‌هایی مانند سرطان پستان را افزایش داده است.

کوسه‌ها، پادتن‌های غیرعادی دارند که به طور ویژه‌ای مقاوم‌اند. البته میزان بالای مقاومت این پادتن‌ها برای جانوران ترسناک و درنده‌ای چون کوسه‌ها خارج از انتظار نیست.

دانشمندان متوجه شده‌اند که این مواد درجه حرارت‌های بالا و همچنین شرایط به شدت اسیدی و قلیایی را تاب می‌آورند.

آنچه به ویژه جلب نظر محققان استرالیایی را کرده مقاومت پادتن‌های کوسه در محیط معده انسان است چون هر قرص ضد سرطان که به بیمار داده شود نهایتا سر از معده بیمار در خواهد آورد که مواد را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

میک فولی، دانشیار دانشگاه لاتروب ملبورن می گوید: ملکول‌های کوسه قادرند خود را به سلول‌های سرطان متصل کنند و اجازه ندهند که گسترش یابند.

علت انتخاب کوسه برای انجام این آزمایش‌ها، قدرت بالای دستگاه ایمنی این جانوران بوده است؛ دستگاه ایمنی که به راحتی در برابر عفونت سر خم نمی‌کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پادتن های کوسه قادر است سرعت گسترش سرطان پستان را کاهش دهد.

در حالی که تلاش برای دستیابی به یک فن آوری غیرمتعارف جدید که ممکن است از جمله به درمان مالاریا و آرتروز روماتوئید کمک کند، ادامه دارد، دانشمندان در تلاشند در ارتباط با استفاده از پادتن‌های کوسه، آزمایش‌های بالینی را طراحی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha