رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، با بیان این كه زنان پس از سنین یائسگی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق هستند، گفت: تا پیش از 50 سالگی هورمون‌های زنانه اثر محافظتی در برابر بروز بیماری‌های قلب و عروق را دارند.

دكتر طاهره سماوات، در گفت وگو با ایسنا، با تاكید بر این كه بیماری‌های قلب و عروق زنان را نیز درگیر می‌كند، اظهار كرد: شاید پزشكان كمتر متوجه علایم قلبی در زنان شوند.

وی، افزود: زنان به دنبال هیجانات و استرس‌های روحی به دردهای قفسه سینه بدون منشا قلبی دچار می‌شوند كه پزشكان معالج را در تشخیص صحیح درد‌های قلبی از غیر آن به اشتباه می‌اندازد.

رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، با بیان این كه افزایش وزن زنان به علت كم تحركی بیش از مردان است، افزود: از این رو شیوع و بروز دیابت و پرفشاری خون در زنان بیشتر است.

دكتر سماوات، با تاكید بر ضرورت توجه بیشتر به زنان به لحاظ فرهنگی در ادامه یادآور شد: كمبود فضاهای ورزشی ویژه بانوان مانعی برای فعالیت فیزیكی و به دنبال آن كاهش شیوع بیماری‌های قلب و عروق است.

رییس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت، در پایان بیماری‌های قلب و عروق را از بیماری‌های مزمنی برشمرد كه از سنین كودكی شكل می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha