تغییرات آستانه شنوایی بعد از عمل جراحی بای پس عروق کرونری کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز، گروهی از محققان در این بررسی آورده اند با پیشرفت در جراحی بای پس عروق کرونری و بهبود روش های بیهوشی در این عمل کاهش شنوایی در بیماران که مورد جراحی پای پس عروق کرونری قرار گرفته اند، کاهش یافته است.

کاهش شنوایی حسی - عصبی یک اختلال شایع با طیف گسترده از درجات غیر قابل تشخیص تا درجات شدید است که می تواند منجر به نا توانایی فرد در جامعه شود.

طبق نتایج مطالعت از پیش انجام شده، کاهش شنوایی حسی عصبی یکی از عوارض احتمالی جراحی بای پس عروق کرونر قلب است که آمبولیسم، نارسایی در خون رسانی و مصرف داروهای اتوتوکسیک به عنوان علل احتمالی این پدیده مطرح هستند.

این مطالعه به همت گروهی از محققان گروه گوش و حلق و بینی و جراحی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی کرمان با هدف مقایسه آستانه شنوایی قبل و بعد از عمل بای پس عروق کرونری بر روی 65 نفر از بیمارانی که مورد عمل بای پس عروق کرونری قرار گرفته بودند انجام شد.

در این بررسی یک هفته قبل و دو هفته بعد از عمل معاینه گوش توسط متخصص گوش و حلق و بینی به همراه آزمون شنوایی سنجی بیماران به عمل آمد.

نتایج این بررسی نشان می دهد: امکان کاهش شنوایی بعد از اعمال جراحی غیرگوشی وجود دارد ولی شیوع آن خیلی کم است. به عقیده محققان، علت کم شدن تغییرات شنوایی در عمل جراحی بای پس عروق کرونری، بهبود روش های جراحی و روش های بیهوشی با استفاده از تکینیک های جدید است.

این محققان در این بررسی آورده اند: متغیر آستانه شنوایی در برخی فرکانس ها احتمالاً وابسته به جنس است به طوری که تغییر شنوایی در مردان بیش از زنان است ولی این نتیجه مستلزم تحقیقات و بررسی های بیشتری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha