چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 131615

خیلی‌ها برای تهیه مربا دچار مشکلات مختلفی می‌شوند. از کپک زدن و شکرک زدن مربا گرفته تا رنگ و ظاهر نامناسب بعد از طبخ! تهیه مربا در عین ساده بودن کمی هم مهارت می‌خواهد. دانستن نکات زیر کمک زیادی به خوشمزه و خوشرنگ شدن مربای شما می‌کند.

سلامت نیوز: خیلی‌ها برای تهیه مربا دچار مشکلات مختلفی می‌شوند. از کپک زدن و شکرک زدن مربا گرفته تا رنگ و ظاهر نامناسب بعد از طبخ! تهیه مربا در عین ساده بودن کمی هم مهارت می‌خواهد. دانستن نکات زیر کمک زیادی به خوشمزه و خوشرنگ شدن مربای شما می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت «برترین‌ها» 7 نکته کلیدی برای تهیه مربا را منتشر کرده که در پی می‌آید:

1. توجه داشته باشید که شما از هر قابلمه‌ای می‌توانید برای طبخ مربا استفاده کنید. فقط قبل از شروع، لازم است مقداری آب در آن بجوشانید و خالی کنید. سپس قابلمه را خالی روی اجاق بگذارید تا آب آن کاملا تبخیر شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید تا سرد شود و بعد، مراحل پخت مربا را آغاز کنید. با این کار، احتمال کپک‌زدن مربا خیلی کم می‌شود! یادتان باشد که درب قابلمه حتما فلزی باشد و از قابلمه‌هایی که درب آنها شیشه‌ای است، استفاده نکنید. این کار در بهبود کیفیت مربای پخته‌شده خیلی موثر است!

2. برای هم زدن و ریختن مربا در ظروف دیگر، از قاشق چوبی یا استیل خیلی تمیز و کاملا خشک استفاده کنید. با این کار احتمال کپک‌زدن یا شکرک‌بستن مربا کمتر می‌شود!

3. ظرف شیشه‌ای مخصوص ریختن مربا را ابتدا در آب جوش بجوشانید و بعد در سینی فر به مدت ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا کاملا تمیز و خشک شود و باعث کپک‌زدن مربا و تغییر رنگ آن نشود.

4. بهتر است به جای شکر سفید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید تا مربای خوشمزه‌تر و خوشرنگ‌تری داشته باشید. استفاده از شیره خرما، شیره توت و ریختن میوه‌های شیرینی مثل انواع توت در مربای توت‌فرنگی یا انبه در مرباهایی مثل مربای پرتقال، طعم بهتری به مربا خواهد داد. (یادتان باشد که ریختن شکر یا شیره زیاد در مربا، باعث شکرک‌زدن آن می‌شود، بنابراین به مقدار شکری که در مربا می‌ریزید، دقت کنید. این مقدار برای مرباهای مختلف متفاوت است.)

۵. توجه داشته باشید که بعد از سرد شدن مربا آن را مستقیما داخل ظرف مورد نظر بریزید و زیاد ظرف به ظرف نکنید و بعد از ریختن مربا داخل ظرف شیشه‌ای مناسب در ظروف را بگذارید و آن را برعکس کنید تا هوای اضافی خارج و در آن محکم بسته شود. کاملا از چفت‌شدن در ظرف مطمئن شوید و بعد آن را داخل یخچال بگذارید.

6. برای آنکه مربا کیفیت و رنگ و شیره بهتری پیدا کند، بهتر است شکر را تقریبا ۱۰ ساعت با تکه‌های میوه مخلوط کنید و ظرف را داخل یخچال قرار دهید و در آن را ببندید و یک یا دو قاشق گلاب هم به مواد اضافه کنید.

7. توجه داشته باشید که هرگز برای ترد شدن تکه‌های میوه، از آب‌آهک استفاده نکنید چون بسیار تاثیر بدی روی بدن زنان و کودکان دارد و به‌طور کلی باعث ایجاد بیماری و از بین رفتن کیفیت مربا می‌شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha