شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

یک متخصص اطفال گفت: 99 درصد شبادراریهای کودکان تا سن 12 سالگی به طور کامل کنترل میشود.

سلامت نیوز: یک متخصص اطفال گفت: 99 درصد شبادراریهای کودکان تا سن 12 سالگی به طور کامل کنترل میشود.

دکتر ابوطالب محمدی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: دو قسمت شبادراری در کودکان وجود دارد، شبادراری اولیه و ثانویه. همانطور از نام آنها پیداست شبادراری اولیه از بدو تولد در کودک وجود دارد و در شبادراری ثانویه نیز ممکن است کودک در ابتدا مشکلی نداشته باشد اما طی دوره دیگری به آن مبتلا شود.

وی ادامه داد: البته مشکل شبادراری تا سن شش سالگی برای پسران و پنج سالگی برای دختران، امری طبیعی است مگر اینکه بدون سابقه قبلی به آن دچار شوند.

محمدی با بیان اینکه علت شبادراری نیازمند بررسیهای مختلفی است، تصریح کرد: اگر این مشکل با روز ادراری نیز همراه باشد، علاوه بر انجام سونوگرافی و آزمایش از کلیهها و مجاری ادرار کودک، باید از کلیهها عکس رنگی گرفت.

این پزشک متخصص اطفال خاطرنشان کرد: شبادراری بیشتر ناشی از عدم بلوغ قشر مغز در کنترل ادرار است، اما پس از تشخیص علت آن میتوان برای درمان از دارو، زنگ اخبار و تشکهای مخصوص شبادراری استفاده کرد. 50 تا 60 درصد کودکان به دارو درمانی پاسخ میدهند و اغلب با گذشت سن بهتر میشوند.

محمدی یادآور شد: اگر مشکلی در کودک وجود نداشته باشد حداکثر تا سن 12 سالگی، شبادراری به طور کامل کنترل میشود. والدین باید به خاطر داشته باشند که مشکل شبادراری کودکان همیشه عادی نیست و باید برای پیگیری علل و درمان آن حتما به پزشک مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha