مسئول بسیج جامعه پزشکی ایلام گفت: بیش از 22 هزار و 500 ویزیت رایگان ، به صورت شبانه روزی در چادرهای سلامت مهران، به زائران امام حسین (ع) ارائه شد.

سلامت نیوز: مسئول بسیج جامعه پزشکی ایلام گفت: بیش از 22 هزار و 500 ویزیت رایگان ، به صورت شبانه روزی در چادرهای سلامت مهران، به زائران امام حسین (ع) ارائه شد.

ساسان زمانی مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ایلام در گفتگو با این سازمان گفت: با توجه به اعلام نیازی که از دانشگاه علوم پزشکی استان شد و با همکاری بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه و کانونهای پزشکی توابع استان ایلام، تیمهای اضطراری، اکیپ  پزشکان و تیم‌های بسیجی درنقطه صفر مرزی در ورودی و خروجی زائران ایرانی به مدت 10 روز به صورت شبانه روز استقرار پیدا کردند.

وی با وجود ورود خیل بالای جمعیت و شمار گسترده زائران به استان ایلام، گفت: تا پایان 28 ماه صفر و از همان زمان ورود به داخل استان تا مرز بین المللی مهران، زائران مورد پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفتند و بیش از 257 میلیون خدمات پزشکی رایگان، در قالب تیم‌های پزشکی، چادرهای سلامت و مراکز و پایگاه‌های پزشکی امدادی، به .زائران امام حسین (ع) خدمات‌دهی کردند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ارائه بیش از صد میلیون دارو ازجمله خدمات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بوده است، گفت: بیش از 22 هزار و 500 ویزیت رایگان،5هزار تزریقات و همچنین پانسمان و سرم تراپی به صورت خدمات پزشکی رایگان به زائرین امام حسین (ع) در چادر سلامت مرز مهران ارائه داده شده است.

وی با توجه به اینکه بیشتر بیماران دچار سرماخوردگی، اسهال و استفراغ بودند، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها،10هزار ماسک بین زائرین امام حسین (ع) در خروج و ورود از مرز مهران توزیع شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ایلام ادامه داد: علاوه بر خدمات پزشکی، آموزشهای درمانی و راهنمایی مسیرها در چادرهای سلامت اجرا می‌شد.

وی اعلام کرد: بیش از 90 نفر از زائرین امام حسین (ع) که حال وخیمی داشتند به بیمارستانهای شهر ارجاع داده شدند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ایلام با ابراز خوشحالی گفت: خداوند را شاکریم که توفیقی پیش آمده تا  به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمت کنیم. با توجه به اینکه تردد زائرین درچادرها زیاد بود و با مشکلات بسیاری روبرو بودیم ولی توانستیم با همکاری دیگر ارگانها در خدمات بهداشتی رضایت‌مندی تک تک زائرین امام حسین (ع) را به دست آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha