رییس کنگره بیماری های گرمسیری فراموش شده گفت: هر سال بین 100تا 200 مورد ابتلا به سیاه زخم در کشور گزارش می شود .

دکتر بیژن صدری زاده در حاشیه برگزاری بیماری های گرمسیری فراموش شده در گفت و گو با ایرنا افزود: طی پنج سال گذشته بین 250 تا 116 مورد ابتلا به سیاه زخم در کشور گزارش شده است.
صدری زاده گفت: ‌سیاه زخم از بیماری های عفونی محسوب می شود که به عنوان یک مشکل بهداشتی در کشور به شمار آمده و هنوز ریشه کن و حذف نشده است.
وی با اشاره به تب مالت به عنوان یکی دیگر از بیماری های فراموش شده عفونی که در ایران هنوز هم وجود دارد، گفت:‌ طی پنج سال گذشته هر سال بین 18 هزار تا 24 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند.
به گفته وی ، تب مالت در کشور بومی به شمار می آید و ممکن است براساس تماس انسان با دام و یا مصرف لبنیات آلوده از جمله شیر آلوده و پنیر تازه که از شیر آلوده تهیه شده، بروز کند.
وی گفت: میکروب تب مالت بیش از دو ماه در پنیر نمی ماند و به همین علت پنیر کهنه آلودگی به این میکروب را ندارد.
وی همچنین به بیماری وبا به عنوان دیگر بیماری عفونی در کشور اشاره کرد و گفت: ‌این بیماری تقریبا هر پنج سال یک بار به اپیدمی بزرگ تبدیل می شود.
صدری زاده گفت: امسال 204 مورد از این بیماری در کشور گزارش شده در حالی که وبا در سال 84 ، تعداد موارد ابتلای آن به یک هزار و 133 مورد در کشور می رسید.
مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی و بین الملل به بیماری فاسیولیازیس و سالک جلدی در کشور به عنوان دیگر بیماری های عفونی در ایران اشاره کرد و گفت: طی پنج سال گذشته برای بیماری فاسیولیازیس هر سال بین 122تا 259 مورد ابتلا و برای بیماری سالک جلدی (لیشمانیوز) در سال 86 ، 24 هزار و 200 مورد ابتلا گزارش شده است .
به گفته این مقام مسوول در وزارت بهداشت، بیماری پیوک ریال جذام و تراخم از جمله بیماری هایی محسوب می شوند که در کشور ریشه کن شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha